MARCÚS

(@marcroca)

10 de novembre de 2009
0 comentaris

És possible crear un diari nou i tenir èxit?

El mes de maig passat va néixer a Portugal el diari “i”. L’empresa propietària –Sojormedia
va invertir 10,4 milions d’euros en el seu llançament. Aquest periòdic
disposa d’una edició impresa i una de digital, s’edita de dilluns a
dissabte i es dirigeix a un públic de classe alta. L’edició impresa no
compta amb suplements, excepte els dissabtes amb l’aparició d’una
revista, i s’organitza al voltant de quatre grans seccions: Opinió,
Radar, Zoom i Més.


La redacció
del diari “i” està formada per una setantena de periodistes multimèdia que compten amb un kit format per mòbil amb càmera de fotos i vídeo, trípode i micròfon.

L’editor del diari, Martim Avillez Figueiredo,
creu que els periòdics compactes i convincents són més necessaris que
mai
i que tenen viabilitat comercial, tot i els temps difícils que està
vivint el sector.

Quant al disseny, el diari “i” és força innovador, i recentment ha guanyat un premi de la Society of News Design.

Des del bloc Editors Weblog han parlat amb l’editor del diari, Martin Avillez Figueiredo, l’editora on line, Mónica Bello, i amb el director d’art, Nick Mrozowski, per conèixer de primera mà l’evolució del projecte periodístic i les raons del seu èxit.


La difusió
del diari durant el mes d’agost passat va ser de 16.000
exemplars
,
mentre que el més de maig –data del seu llançament– era
d’11.000 exemplars. Comparativament, els diaris més venuts del país,
Público i Diário de Notícias, van vendre 36.000 i 30.000 exemplars,
respectivament, el mes d’agost.

Continua llegint a Escacc.

Comunitat Escacc:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!