El mes de maig passat va néixer a Portugal el diari “i”. L’empresa propietària –Sojormedia–
va invertir 10,4 milions d’euros en el seu llançament. Aquest periòdic
disposa d’una edició impresa i una de digital, s’edita de dilluns a
dissabte i es dirigeix a un públic de classe alta. L’edició impresa no
compta amb suplements, excepte els dissabtes amb l’aparició d’una
revista, i s’organitza al voltant de quatre grans seccions: Opinió,
Radar, Zoom i Més.
La redacció del diari “i” està formada per una setantena de periodistes multimèdia que compten amb un kit format per mòbil amb càmera de fotos i vídeo, trípode i micròfon.
L’editor del diari, Martim Avillez Figueiredo,
creu que els periòdics compactes i convincents són més necessaris que
mai i que tenen viabilitat comercial, tot i els temps difícils que està
vivint el sector.
Quant al disseny, el diari “i” és força innovador, i recentment ha guanyat un premi de la Society of News Design.
Des del bloc Editors Weblog han parlat amb l’editor del diari, Martin Avillez Figueiredo, l’editora on line, Mónica Bello, i amb el director d’art, Nick Mrozowski, per conèixer de primera mà l’evolució del projecte periodístic i les raons del seu èxit.
La difusió del diari durant el mes d’agost passat va ser de 16.000
exemplars,
mentre que el més de maig –data del seu llançament– era
d’11.000 exemplars. Comparativament, els diaris més venuts del país,
Público i Diário de Notícias, van vendre 36.000 i 30.000 exemplars,
respectivament, el mes d’agost.
Continua llegint a Escacc.
Comunitat Escacc:
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!