Podem promoure una bona estona de conversa autònoma entre aprenents d’un mateix nivell (en grups de tres o quatre persones). Doneu-los un tema i indiqueu-los quins blocs de preguntes han de treballar. Les preguntes només serveixen per engegar el diàleg; ells ja continuaran xerrant. Nosaltres, els profes o monitors, ens podem dedicar mentrestant a passejar pels grups i suggerir formes genuïnes, corregir errors, animar… No caldrà que conduïm les converses, perquè van soles. Si canvien de tema, no hi fa res: el més important és que xerrin. Quan no saben què dir més van a la pregunta següent i continuen xerrant… Finalment podem fer alguna reflexió per millorar algun aspecte que considerem rellevant.
A continuació disposeu d’un primera mostra de temes amb desenes de motors de conversa organitzats per nivells graduals quant a la complexitat discursiva (expressiu, descriptiu, narratiu, directiu i argumentatiu)
Espero que us siguin útils. Són una mostra del que es fa als grups Xerrem que organitza o coordina la CAL, la Coordinadora d’associacions per la Llengua.
Per a més informació dels grups Xerrem: www.cal.cat (Secció Xerrem)
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!