Jordi Mayoral

El bloc de Jordi Mayoral

7 de juliol de 2012
Sense categoria
0 comentaris

El Barça del futur passa per internet

El Barça és més que un Club, per tot el que representa, perquè pertany als socis i a tots els que l’estimen, perquè té una manera pròpia de projectar-se al món. Sí, el Barça és una entitat viva, líder en el seu sector a escala mundial i té l’oportunitat de consolidar-se en els propers 20 anys en una situació de privilegi si s’avança als temps, si s’arrisca des del coneixement i s’aprofiten les oportunitats revolucionàries d’aquests primers de segle.
Cal tenir-ho clar, en aquesta aposta estratègica per mantenir la força global de primera línia actual és determinant la projecció del club a internet, tan a la pàgina web pròpia com a les xarxes socials i a les aplicacions mòbils, per fomentar els ingressos, per apuntalar la fidelització dels culers i per fomentar la participació. El més important és que el Barça ja és líder o té una posició molt destacada com a entitat esportiva (normalment per sobre del Real Madrid, el Manchester United, els New York Yankees i Los Angeles Lakers) a les grans xarxes socials com Facebook, Twitter, Google +, Youtube i Tencent. Aquest posicionament és vital per, un cop feta la feina base, intentar moure peça, ser pioners i abanderar el futur. En el marc de les xarxes socials, de ben segur caldrà intentar traduir els milions de seguidors en futurs ingressos: venda d’entrades i de marxandatge (a través de la FCBotiga) i d’aplicacions mòbils (ja se n’han creat les primeres de moltes que n’aniran sorgint). Alhora, la connexió amb el Mobile Congress que se celebra anualment a Barcelona és un dels puntals per impulsar el club en la tecnologia mòbil, junt amb les grans marques del sector. Pel que fa a la pàgina web, sens dubte, els primers passos cal dur-los a terme en reforçar els idiomes: l’anunciada traducció al francès i a l’àrab del web del FC Barcelona és un gran encert, tant per la facilitat de seguiment per a milions d’internautes com també per fomentar una cultura multilingüe de l’entitat.
L’altre element clau és la participació, perquè el Barça és dels socis i de la gent que l’estima i aquest capital es pot convertir en una onada majúsucla, en un múscul enorme pel club. I és que online, es pot produir una renovació democràtica increïble i així, aprofundir en els valors democràtics si s’impulsa una Assemblea 2.0 per als socis (encara que només sigui consultiva), si es posa en pràctica una nova cultura en què tots els barcelonistes d’arreu del món, puguin decidir, encara que siguin petites coses del futur del club que porten al cor (votació de la samarreta de la propera temporada entre tres opcions, per exemple). 
A més, seria vital convertir el Camp Nou en uns estadi on ja no només els assistents es poguessin connectar a través de wi-fi d’una forma natural, còmode i ràpida, sinó en uns espai innovador on internet pugui fer créixer exponencialment l’experiència esportiva que es viu a l’estadi. És a dir, que es pugui fer un seguiment de les estadístiques del partit, que es puguin realitzar suggeriments dels assistents per a millorar els elements de l’entorn (lavabos, accessos…), que es puguin dur a terme descomptes i pagaments via mòbil, etc.
El futur d’un Barça líder passa per focalitzar molt l’esforç a la xarxa, seguint les tendències i avançar-se amb decisiió a la competència, fet que reforçarà els ingressos que permetran mantenir el model esportiu. Som-hi!
(Publicat a El 9 Esportiu el 25/06/12)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!