Prendre la paraula

jordimartifont

27 de febrer de 2013
0 comentaris

Mobilitzacions el 28 de febrer en defensa de l’educació pública

Des de Deixem de ser una illa-CGT Ensenyament Tarragona us engresquem i animem a participar a la manifestació convocada el 28 de febrer, a les 19h a la plaça Imperial Tàrraco de Tarragona. Lamanifestació, tambéanunciada com a concentració, s’emmarca en una jornada de lluta en defensa de la Universitat pública que té lloc arreu dels Països Catalans. En aquesta manifestació estarem presents tots els sectors de l’educació pública: la Universitat, l’Educació Primària i Secundària, professorat, pares, mares, alumnes i ciutadania en general. (Continua)

Tot i que no cal recordar les raons per venir, aquí en teniu algunes de les més importants:

Què li han fet a l’escola pública?

  • Acomiadament de professorat interí i substitut, tot i el increment de 15.000 alumnes el darrer curs.

  • Baixes que no es cobreixen fins al quinzè dia.

  • Augment de la precarietat laboral en reduir les jornades lectives del professorat interí i no cobrir el 100% de les tasques que feia el professorat titular al que substitueix.

  • Increment fins a un 20% de la ràtio dels alumnes per classe.

  • Increment de l’IVA, del 4% al 21%, en llibres i material escolar.

  • Reducció de les beques de menjador i per als llibres.

  • Encariment de les sortides educatives i les activitats extraescolars.

  • Imposició de taxes a la Formació Professional i increment desmesurat de les matrícules universitàries

  • Reducció de professorat i altre personal assignat als centres educatius, fet que repercuteix greument en l’atenció a la diversitat (mestres de suport, vetlladores, desdoblaments…).

  • Retallades en recursos humans i econòmics de serveis educatius externs als centres però que tenen una implicació directa en l’atenció a l’alumnat i la formació del professorat (EAP, CREDA, CRP, CdA, etc.)

  • Reduccions salarials del professorat en les pagues addicionals.

  • Penalització econòmica de les baixes per malaltia del professorat.

  • Destrucció progressiva de la participació democràtica al centre, en minvar la capacitat de decisió del Claustre i el Consell Escolar (LEC i LOMCE)

  • Suspensió d’ofertes públiques per la construcció de nous centres escolars.

En tot això veiem una intenció ferotge per convertir l’educació pública en quelcom residual i assistencial, condemnant als estudiants de les famílies treballadores a una educació de mala qualitat i un futur miserable.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!