JORDI CARRERA for NuCCs

Posicions per una Política catalana central amb fonaments.

19 de febrer de 2016
0 comentaris

De Dret a Dret, d’estat a estat, de dues maneres complementàries i necessàries. Que es compleixin les promeses constituents del 77-78 i no acceptar un “borrón i cuenta nueva” tant espanyol.

Completada idea i separació de la segona part, de formulació antecedent.

A les ones per a Junts pel SI, CDC, ERC, DiLl, ANC, Ômnium, CUP i a tots els partits i coalicions del Parlament de Catalunya i de les Corts Generals ibèriques.

Ciutats burgeses i ciutats imperials d'estat.- Barcelona es un paradigma de  ciutat burgesa

De Dret a Dret, d’estat a estat, de dues maneres complemen-tàries i necessàries. Que es compleixin les promeses constituents del 77-78 i no acceptar un “borrón i cuenta nueva” tan espanyol:

A) Amb ruptura amb l’Espanya del règim espanyol de Felip V de Castella, per majoria democràtica i autodeterminació, i declaració unilateral d’independència si no hi ha referèndum vinculant d,autodeterminació per a Catalunya.

B.- De dret a dret sense sortir del dret, dintre o fora de l,Espanya constitucional del 78 prèvia prova de bona voluntat en paral·lel amb el procés A.

1.- Acció i resolució de declaració de nul•litat i derogació segons disposició derogatòria 4 de la CEsp 78 del decrets de nova planta (4 regnes estats i corona comuna d’Arragona ) amb devolució de constitucions, dret, institucions, estatalitat plena, llengua propia oficial i distintiva, com a nacionalitats /estats /nacions /regnes dins del dret dels temps de les nacions unides recollit en la CE.

2.- Revisió de constitucionalitat dels comptes i liquidacions del finançament de les CA dels darrer cinc anys i de la vella Lofca. Aprovar nova Lofca 2016 que adopti el sistema de conveni concert amb cupo per a tots els pobles i comunitats autònomes que siguin vigents en cada moment.

3.- Acord de les corts generals de desfer les comunitats autònomes que es varen aprovar contravenint la CE parts essencials, per no ser pobles constituents, nacionalitats i regions històriques preexistents i conegudes per tothom. Acord de les corts generals de treure la capitalitat d’Espanya o de l’estat constitucional de la ciutat i província de Madrid. Haurà de ser una capitalitat desconcentrada o múltiple segons corones regnes i nacionalitats. Si Castella vol que en faci la seva capital. Que la província de Madrid s’integri com una província més a la comunitat autònoma de la nacionalitat castellana.

4.- Declarar fora de la llei i de la Constitució i desmuntar jurídicament i fàcticament el règim espanyol anterior a la Transició i Constitució que culturalment i intencionadament des del poder ha continuat predominant per sobre de la Constitució i il·legal totes les formulacions, institucions, lleis, formulacions culturals, definicions, i en totes les referències que s’han anat transmetent dintre del nostre àmbit constituent i en les disposicions internacionals que han anat fent cas de règim sense estudiar i entendre la nova constitució del 78.

I tot això abans de emprendre cap procés de modificació o reforma de la constitució, o de fer un referèndum separat per a Catalunya acordat per les dues parts d’Espanya, concernides: Catalunya, i la catalanitat catargonesa si fos el cas, i la resta d’Espanya, les corts generals i la monarquia.

NO ACCEPTAR NI PERMETRE QUE EL REGIM TANQUI LA CONSTITUCIÓ del 78 i la crisi econòmica i d’estat que ha causat amb un BORRÓN Y CUENTA NUEVA.

Ampliar molt la majoria catalana i justificar la demanda d’independència. Per això i per més coses cal fer el Judici de constitució de tots aquesta 37 anys.

A més amb una obertura així el sobiranisme català podria plantejar un espai de prova i compliment a posteriori , de negociació d’altura, per intervenir en les negociacions de formació de govern i elecció del Cap de Govern, premier, d’Espanya, sacsejar i revolucionar la política, cultura i compliment o impediment de la Constitució del 78, i plantejar l’arribada a la democràcia catalana independent, estat català independent, dintre d’un estat comú, estat d’estats iguals, o a la independència fora d, espanya.

Antecedents:
Formulació antecedent que ara he encapçalat d’una altra manera.
Veure l’entrada antecedent de Poar la constitució damunt de la taula que havia reproduït ara a continuació:

Així Catalunya i la catalanitat, i els regnes i estats i antiga corona catargonesa pot reaccionar i exigir el compliment de totes les promeses constituents i l’assoliment de tots els drets impedits, i fer us de la seva sobirania , la sobirania particular dels seu pobles i pobles, i apel•lar allò incomplert i aplicació de la disposició derogatòria 4 de nul•litat dels quatre decrets de nova planta i altres lleis i normes contraries als nostres drets, institucions i constitucions originaris anteriors a la guerra de successió, i la seva devolució en el marc de la constitució i el Dret universal vigent actual del temps de les Nacions Unides i drets humans.

Ara, posar la Constitució al cim de la taula, trencar-los el fals mirall, dir urbi et orbe, EXIGIM EL COMPLIMENT DE LA CONSTITUCIÓ A POSTERIORI. NO ACCEPTEM QUE ES TANQUI I SURTI DE LA SITUACIÓ i crisi d’estat actual AMB UN BORRON I CUENTA NUEVA. Que abans de qualsevol reforma de la Constitució, o abans de qualsevol referèndum sobre Catalunya que pugui proposar l,espanyolisme, i com a prova de bona voluntat i de compliment de les promeses constituents, sobretot en allò essencial i fonamental:

1.- En aplicació de la clàusula 4 de la disposició derogatòria, les corts generals declarin la nul•litat del decrets de nova planta de València, Mallorca, Aragó i Catalunya i ens faci la devolució de drets, estat, institucions, constitucions, regnes i corona comuna, en el marc del dret internacional vigent reconegut i existent en la Constitució del 78, separació de corones i estat de ple dret de la unió europeu i de les nacions unides i de la Otan, i d’una Iberia uk, una unió de regnes i corones lliures i iguals estrangers i associats, amb dret a la separació a instància de part, etc

2. Aprovar una nova llei de financament general de les administracions de l’estat ibèric comú ( comunitats autònomes i nacionalitats, i administracions i institucions centrals , administració supranacional europea ) i de les administracions municipals o locals, actuals i futures. La nova LOFCA amb concert fiscal i cupo per pagar les despeses comunes afectaria també a l’administració i institucions centrals de l’estat. I podria ser un sistema idoni per a la UÈ.
Per la qual es declararà que la LOFCA adoptarà com a sistema general el de concert fiscal i cupos ( contribucions ) proporcionals d’aportació mancomunada a costejar entre totes les despeses i serveis generals de l’estat comú, actuals i futures, sense perjudicar els concerts forals històrics consagrats,… Motiu: ES un sistema CONSTITUCIONAL, i es l’únic que s,ha demostrat just, possible, no arbitrari, que dona confiança i autonomia a les nacionalitats i regions. Permetria la innovació, l’economia de recursos, la modernització administrativa, ….
( 2.2. Demanar la revisió de les liquidacions del comptes de despeses i d’ingressos i finançament de les ca dels darrers 4 anys mes de l’actual, tant segons la legislació actual com per contravenció de les disposicions constitucionals, d’autonomia, igualtat, no discriminació, …igualtat en l’accés als serveis públics generals obligatoris, i prioritats, igualtat de tracte,… )

3.- Catalunya es reserva el dret a decidir derivats de la sobirania del seu poble. La sobirania ve del poble, Catalunya es poble i nacionalitat, i per tant som cosobirans i part d’un poble nació de segon grau de conjunt. La sobirania del conjunt no pot eliminar ni negar la sobirania de cadascun dels pobles constituents. Els preàmbul de motivació i articles 1, 2 i 3 conformen un pacte constitucional complex , una formula de condicions iguals i necessàries. Això exigeix per força la formulació literal del contracte constituent. Es una solució complexa i totes les clàusules de la formula han de ser complertes i reconegudes. Si no se’ns respecta ni es permet fructificar lliurement les promeses constitucionals amb bona fe, a posteriori, el contracte no es compleix i queda rescindit.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!