Isaac Peraire Soler

Quan surt el sol, surt per a tothom, sense preguntes ni privilegis...

11 de juliol de 2007
0 comentaris

post – Ple municipal (11 juliol)

Doncs au, ja està la sessió extraordinària del Ple d’avui. Després de treure el cap al Canya, on hi havia alguns regidors del consistori, hem enfilat cap a la sala de plens, amb finestres obertes (va bé airejar la casa després de segons què hi fas dins, però segons sembla només s’airejarà cada tres mesos, i encara de forma parcial…). El Ple, marcat per la retornada a l’evidència d’anar donant passos enrere, ha anat així:

1. Periodicitat de les sessions del Ple. Seran cada tres mesos. En aquest punt donem el primer pas enrere. Hem mostrat el nostre total desacord. El màxim òrgan de decisió de l’ajuntament, on s’han de debatre els temes claus, importants, no pot reunir-se només cada tres mesos. És una falta de sentit democràtic incalculable. El Ple ha de ser un lloc on debatre, parlar, dialogar, discutir; on ho pugui fer tothom, tots els veïns. Ha de ser un òrgan també funcional, i cada tres mesos hi ha moltes coses que poden perdre’s pel camí. Tot i això, és clar que estarem al cas, però la immediatesa és important per fer avançar el poble amb garanties. (Hi ha més…)

2. Creació dels grups municipals. S’han constituït formalment el grup de Convergència i Unió i el grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – Acord Municipal. Sense més.

3. Constitució de la Junta de Govern Local. Segon gran pas enrere del vespre. Es restitueix aquesta comissió de govern, que serà formada íntegrament per membres de CiU (lògicament, i de moment). Hem defensat la nostra presència a aquesta junta i a la creació de comissions informatives, ja que un argument usat per l’equip de govern a l’hora de crear aquesta Junta ha estat dir que a les capitals de comarca se’ls obliga formar la Junta de Govern. També se’ls obliga formar comissions informatives. Veurem com acaba. Per cert, la Junta serà formada per l’alcalde, el Cruells, l’Ariadna i la Glòria.

4. Delegació de competències del Ple a la Junta de Govern Local. Tercer pas enrere. Amb els mateixos arguments de manca de transparència i participació que suposa això, hem mostrat el nostre total desacord en aquest punt.

5. Establiment règim d’indemnitzacions. Bé, els regidors cobrarem 25? cada mes. Els grups municipals 50? cada mes. Els regidors amb cartera 156,84? mensuals (per assistència a reunions i desenvolupament de les delegacions generals de l’alcaldia als regidors). Per assistència al Ple 21,04?. A més, per "assistència a reunions de coordinació d’àrees" es cobraran 16,66?; aquí és on no entenem què es pretén; ja rebran un sou per assistència a reunions; què vol dir aquest segon?. Per això, no hem votat a favor del règim d’indemnitzacions.

6. Designació membres de la Comissió Especial de Comptes. L’alcalde president, per defecte. El Segi per Convergència i el Mill per Esquerra en seran els altres membres. 

7. Designació representants municipals en Entitats Supramunicipals. En aquest punt, que també hi hem votat en contra, s’ha escollit Ariadna Herrada i Lluís Vila representants al Consorci del Lluçanès; Josep Cruells i Lluís Vila representants a al Mancomuntiat d’Aigües de Merlès; Segimon Plans al Consell Esportiu d’Osona; Ariadna Herrada al Consorci Localret; i Glòria Amblàs era proposada pel Consorci de Turisme d’Osona. Hem mostrat el nostre desacord a la proposta en no ser-hi incorporats nosaltres, i hem informat que el Consorci de Turisme d’Osona ja no existeix, per tant, no cal designar-hi representant.

8. Designació de representants al Consell Escolar Municipal. Un altre pas enrere, tot i que queda damunt la taula per debatre’l. Lluís Vila el presidirà. Els altres dos membres que el Ple escull com a representants, seran la Glòria Amblàs i la Mercè Perarnau (de moment). Hem demanat ser-hi (fa quatre anys, Esquerra va permetre la designació d’una representant de CiU al Consell Escolar). Com dèia, un altre pas enrere i falta de visió democràtica.

9. Acord relatiu a la Tresoreria. Burocràcia. Canvi de noms. Rellevar el regidor dipositari de la obligació de prestar fiança.

10. Creació del fitxer administratiu d’interessos dels regidors. Burocràcia, també. Per controlar que no ens enriquim a través de negocis amb l’ajuntament.

11. Donar compte dels Decrets d’Alcaldia. Quatre decrets relatius al cartipàs municipals. Nomenament dels tinents d’alcalde, nomenament del tresorer, delegació competències de l’alcalde a favor dels regidors (és a dir, distribució de les àrees de les regidories) i delegacions a la Junta de Govern Local.

Després d’uns aclariments i explicacions el Ple s’ha finalitzat.

És curiós. Fins ara, quan anava als plens vèia quines sabates calçaven tots els regidors (i regidores…). Ho fèia mentre escoltava el què dèien. Avui, només he pogut veure les de tres… i per cert, tots tres anàven amb sandàlies, xancletes o com es vulgui dir.

La perspectiva des d’on em miro les coses ha canviat. Els meus plantejaments i posicionaments no. Per tant, continuo mirant les sabates; ara, les que puc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!