El lleure és el temps de “no treball”, de distracció o de descans, amb una clara perspectiva lúdica. Cal tenir-ho present i no convertir aquest temps en una mena de segona jornada laboral on es col·loquen totes aquelles activitats formatives no escolars que l’adult considera imprescindibles per a l’infant o totes aquelles situacions compensatòries de dèficits infantils (acadèmics o socials): serà activitat de lleure en la mesura que sigui lliurament triada per l’infant i que realment li suposi distracció i esbarjo, és a dir, si realment té un caràcter lúdic. Això vol dir que una activitat determinada no és lúdica en ella mateixa, sinó que ho és en la mesura que així la viu la persona que la pràctica. És convenient, doncs, assegurar que l’infant participa en la tria i perquè realment tingui la vivència d’oci que ha de tenir i no es converteixi en una prolongació encoberta del temps del treball. L’esport, la música, l’assistència a una entitat de lleure… pot ser una experiència lúdica o pot convertir-se en una feixuga càrrega per a l’infant.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!