Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

17 d'octubre de 2008
0 comentaris

La pressió dels pneumàtics

Aquest vídeo que he trobat al bloc, CIRCULA SEGURO, il·lustra de forma clara l’esforç a que sotmetem els pneumàtics del nostre vehicle als revolts, i l’important que es portar-los amb la pressió adequada. A les imatges, es mostra com un pneumàtic desinflat, te una adherència menor a l’asfalt, i es pot arribar a rebentar si el posem en una situació límit en un revolt, però encara que no ho fem, el seu desgast es irregular i mes gran, i en cas de frenada, es necessita una distancia molt mes gran amb les rodes desinflades, per parar el cotxe. En el cas contrari, si es porten amb una pressió massa gran, s’inflen com una pilota, provocant que la seva adherència sigui mes petita, l’estabilitat del vehicle disminueixi, i el desgast de la roda augmenti. Per aquesta raó, s’ha de comprovar la pressió dels pneumàtics periòdicament, amb la pressió adequada per a cada vehicle i que ens recomani el fabricant, en especial quan les temperatures disminueixen, ja que la pressió de les rodes, també ho fa. I es possible que en mesos de calor, veiem que la pressió està per sobre del que hi havíem posat. Per això, també es important comprovar la pressió amb les rodes fredes, que vol dir que hem de procurar mirar-ho sense haver fet gaires quilòmetres just abans. També es important no refiar-nos dels manòmetres que porten les mànegues de les gasolineres, ja que acostumen a estar desequilibrats i sovint ens donen unes pressions errònies, es millor comprovar-ho en algun taller de reparació de pneumàtics, o comprar-ne un de propi, ja que no son gaire cars.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!