5 d'agost de 2021
0 comentaris

JO NO HI ENTENC

Gens. Ni d’avions, ni d’aus, ni de llacunes, ni d’aeroports, ni de trens. Vaja, com la immensa majoria d’opinaires que tot el dia pontifiquen sobre aquests temes a TV’s, ràdios i altres mitjans de comunicació sense tenir ni idea de res, on només diuen el que convé a les opcions polítiques que més o menys descaradament representen.

Des d’aquesta perspectiva jo no sé si convé o no convé ampliar l’aeroport del Prat, tampoc sé com s’ha de fer si és que s’ha de fer;  però això no té cap importància des del moment que jo no vull pas parlar-ne des d’una perspectiva tècnica, jo vull parlar-ne des d’un punt de vista polític i de país.

L’aeroport del Prat, està gestionat des de Madrid supeditant-lo  sempre a les prioritats del de Barajas; fa unes quantes setmanes el cap d’AENA va aterrar, mai millor dit, amb una necessitat urgent i peremptòria d’allargament d’una de les pistes, amb l’esquer d’una inversió multimilionària que es perdria si no es decidia ràpidament, massa presses(?); un altre dels esquers és la intercomunicació amb Girona i Reus (i Lleida?) per alta velocitat, sap aquest senyor que avui encara el Prat no té connexió d’alta velocitat?, i sap que no la té perquè a algun col·lega seu no li ha donat la gana de que la tingui?; no se’ns ha dit mil vegades que amb una bona comunicació entre tots els aeroports de Catalunya no caldria ampliar el Prat?; un altre esquer, potser el més gros: 83.000 llocs de treball, quasi res, qui és capaç de deixar passar un caramel com aquest?, el que ningú no explica és com l’ampliació de l’aeroport i les connexions ferroviàries poden remotament generar-los.

Les conclusions a les que la gent del carrer arribem és de que, una vegada més, a Madrid ens han aixecat la camisa amb el consentiment tàcit, explícit i/o interessat dels polítics que han anat allà a fer genuflexions i han tornat aquí explicant-nos sopars de duro com si fóssim babaus. Jo no hi entenc, però no cal entendre-hi gaire per veure de lluny que tot això només és foc d’encenalls polítics i que el més calent és a l’aigüera (pista, diners, trens, llocs de treball, “hub”, etc. etc.).

Agustí Vilella i Guasch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!