La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

12 de setembre de 2005
Sense categoria
1 comentari

L’ordinador invisible

Avui no parlaré de l’inici de curs. Avui el Departament d’Educació ha convocat als “llicenciats” del curs 2005-06 i, entre altres coses, ens ha ofert una conferència de Begoña Gros, professora de la UB, sobre "La re-cerca educativa. El professorat com a investigador”. Ha estat interessant, però avui no parlaré de recerca educativa.

Avui parlaré de l’ordinador invisible, una metàfora molt afortunada de la Begoña Gros (El ordenador invisible. Barcelona. Gedisa , 2000) que posa de manifest que encara ens trobem a les beceroles de la introducció de les TIC a l’escola. Donem voltes i més voltes a l’ús de les màquines, a les dificultats tecnològiques, a les mancances d’equipament i d’infrastructures, però caldria centrar més la nostra atenció en quina educació volem, quines són les nostres finalitats educatives i, a partir d’aquí, utilitzar les tecnologies (totes, les dures i les toves) en funció de les nostres necessitats. D’aquesta manera, l’ordinador es convertiria en una eina tan quotidiana com els llapis i els llibres que es tornaria fluid, invisible. O com diu la mateixa Begoña: “De cómo la tecnología no logra integrarse en la escuela a menos que…. cambie la escuela“.

 

Un altre dia haurem de parlar de las "enseñanzas comunes" del PP.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!