Impulsen una campanya per salvar el sector cultural post pandèmia

Aquest matí s’ha presentat a Barcelona (Teatre Lliure, 13.00 hores) la campanya Si la cultura et toca, ara et toca a tu. Segons els impulsors de la iniciativa, amb el “tancament durant el confinament, les restriccions d’aforament posteriors i altres mesures que limiten la programació habitual, el sector pateix una greu crisi econòmica que posa en perill la seva supervivència i la de milers de treballadors del sector”.

Per aquests motiu, un grup de professionals de la captació de fons (fundraising) en l’àmbit cultural de Catalunya, membres de la xarxa fundraising.cat, i el Cercle de Cultura han decidit llançar una campanya per “salvar el sector cultural català”. La campanya demana als ciutadans que estimen la cultura que facin un pas endavant amb una crida clara a una acció que es desvetllarà a la presentació.

Volem que el públic s’impliqui, reaccioni i actuï a favor de la cultura”, ha explicat Oriol Alsina, portaveu de l campanya

Entitats i projectes culturals d’arreu del país com L’Auditori, el Festival Temporada Alta, la Fundació Catalunya Cultura, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, el TresC, la Fundació Pau Casals,  entre d’altres, s’han sumat a la iniciativa que també compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Damm, la Fundació de Música Ferrer-Salat, Coca-Cola i REDI.

El tret de sortida de la campanya ha estat avui amb una actuació de Mireia Portes i David Olivares a la terrassa del Teatre Lliure de Montjuïc. Els actors han interpretat un diàleg original que versava sobre els diferents significats del verb “tocar” a partir de diverses referències cultural: cites literàries, cançons, diàlegs de teatre, etc. Han interpretat, entre d’altres, fragments de Mar i Cel i han recordat l famós “torna-la a tocar Sam”, de la pel·lícula Casablanca.

“Les arts escèniques i audiovisuals, la música, els museus, les llibreries i tantes altres manifestacions artístiques es troben en una situació molt delicada i necessiten el suport de tots els qui les estimen per poder sobreviure” ha explicat Oriol Alsina, portaveu de la campanya,  qui també ha afirmat que “volem que el públic s’impliqui, reaccioni i actuï a favor de la cultura. Animem i demanem als ciutadans que estimen la cultura i entenen la importància de tot allò que ens dona en situacions de crisi que facin un pas endavant. Les administracions públiques han obert línies d’ajuda, però no n’hi ha prou. És la gent qui salvarà la cultura”.

Els impulsors de la campanya solidària, aquest matí a la terrassa del Teatre Lliure de Montjuïc (Barcelona).

 

A través del web laculturaemtoca.cat, la campanya anima als ciutadans que estimen la cultura a perdre la por i tornar comprar cultura, a donar per la cultura i a difondre a les xarxes socials el seu amor per la cultura. La campanya, que durarà sis setmanes, està oberta a totes les entitats culturals que es vulguin afegir a les 35 que ja hi ha inscrites. Gira al voltant de tres eixos.

COMPRA:

La forma més senzilla d’ajudar la cultura és pagar per tot allò que ofereix. A través del web laculturaemtoca.cat s’anima a la ciutadania a comprar entrades per a un espectacle de teatre, una exposició, un llibre, un concert. També hi ha l’opció de circ, tot i que encara sense gaires propostes.

DIFON:

La campanya també anima al públic a difondre la iniciativa a través de la gravació d’un vídeo curt on cada ciutadà expliqui “per què el/la toca la cultura” i què farà per ajudar-la. Sota l’etiqueta #laculturaemtoca s’anima a fer-ne difusió a través de les xarxes socials.

DONA:

Una de les formes més directes i útils d’ajudar la cultura és fent una donació econòmica a les entitats o projectes que lluiten per sobreviure. A través d’un repositori allotjat al web, cada ciutadà pot seleccionar l’entitat o projecte al qual li vol donar suport, i fer-li un donatiu econòmic. Aquesta és una pràctica molt habitual a altres països però poc coneguda a casa nostra.

Afegeix un comentari