La caseta del plater

Cròniques musicals del país invisible

Ovidi Popular. Premsa

22 de febrer de 2015

1. Prèvia de Jordi Bianciotto a El Periódico. “Un Ovidi amb arrel popular”, 20/02/2015 2. Prèvia a Vilaweb. “El folk ret homenatge a Ovidi Montllor”, 20/02/2015 3. Prèvia a Els Matins de TV3, 20/02/2015 4. Crònica de Xavier Cervantes a l’Ara. “La força popular de l’Ovidi”, 21/02/2015 5. Reportatge a la televisió de Gràcia, Gràciamon,

Llegir més

Ovidi popular. Records d’una nit memorable

22 de febrer de 2015

CAT, Barcelona – 20 de febrer de 2015   Falten pocs minuts perquè comence l’espectacle i entre bastidors es percep amb força vivesa aquella barreja addictiva de cansament i excitació que precedeix a qualsevol estrena: han estat dos dies intensos d’assajos maratonians, però les últimes sessions ja permetien endevinar la màgia que es covava sota el

Llegir més

Krama, Nipenthí

20 de febrer de 2015

Picap, 2013 La formació valenciana encapçalada per Spyros Kaniaris dedica el seu nou disc a la poesia torbada i malenconiosa de Kostas Karyotakis —a partir de la traducció catalana de Jesús Cabezas—, autor d’un vers que repetiren els seus nombrosos seguidors com una consigna irrenunciable: “fes del teu dolor un arpa”. I amb el guiatge

Llegir més

Pep Botifarra, Ja ve Nadal

16 de febrer de 2015

Nadales per fer més nostre el Nadal [Text escrit per al llibret del CD]   El temps de Nadal, malgrat la uniformització que l’amenaça tan ben representada per l’omnipresent pare Noël assaltant els nostres balcons —impossible trobar una metàfora més perfecta de la mercantilització de la festa i de la colonització cultural que patim—, acumula

Llegir més

Miquela Lladó, Tècnica Mixta

12 de febrer de 2015

Blau-Discmedi, 2014, CD646   “La poesia no és un cavall verd inexistent ni una raresa literària, és una manera d’entendre la vida”. Amb aquest pronunciament a la contraportada del bonic llibret que acompanya l’enregistrament, i amb la profunda convicció que reivindicar la poesia és una forma de revolució, Miquela Lladó reapareix en escena amb una

Llegir més

Mox, Palifonies

8 de febrer de 2015

Autoedició, 2013 Ho fan tan fàcil que sembla mentida que no ho haja fet ningú abans. Ells en diuen música amb estil i es tracta de fusionar en un sol concepte indie-rock i cançó tradicional, incloent en la formació una base rítmica rockera, un dolçainer i una veu procedent de cada àmbit: Vicent Redolat de

Llegir més

Gent del desert, Processionària

5 de febrer de 2015

Comboi Records, 2014, CR-20143 Ha estat tot un espectacle veure evolucionar el deliciós eclecticisme d’aquesta formació acomboiada al voltant de l’enginy de Jesús Barranco, des dels seus titubejants inicis a la rutilant floració actual. Un espectacle perquè, sense abandonar la seua proverbial amplitud de mires musicals —aquí versionen Celdoni Fonoll, The Pogues, Rolling Stones i

Llegir més

Sitja. Good Laboratory Practices

3 de febrer de 2015

Autoedició, 2014, 14CD2131 Des que l’any 2004 publicara La placeta de l’orat (Cambra Records), el grup de Vila-real ha recorregut un llarg camí de reflexió teòrica —desplegada pels camps de l’antropologia, l’etnomusicologia i l’ètica artística— i de genuïna experimentació musical fins arribar a aquest disc estrany i bellíssim que es presenta amb l’estètica cientifista del

Llegir més

Xavier Baró, Allau d’estrelles solitàries

1 de febrer de 2015

La Llàntia, 2014, LLA002-14   Cal tenir una sensibilitat afinadíssima i un talent artístic desparionat per traduir la tremenda fallida del sistema econòmic i la seua acarnissada revenja sobre els sectors socials més vulnerables, en una cançó amb l’estatura poètica i moral d’“Allau d’estrelles solitàries”, possiblement una de les obres cimeres d’un autor que ha

Llegir més

Xavier Baró amb l’Art de Trova, La Ruta dels Genets

1 de febrer de 2015

Quadrant Records-Barnasants, 2013, Q00017CG   Per què no ho diu ningú? Per què no s’obriren els noticiaris amb l’avinentesa de la publicació d’aquest disc, si l’impacte en la vida de qui l’escolte tindrà un efecte infinitament major que el de les vel·leïtats en la cotització borsària? Per què Xavier Baró, autor d’algunes de les cançons

Llegir més