Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “Sur la planche”, de Leila Kilani

25 d'abril de 2011

Sur la planche (Sur la planche) Un film negre sota els auspicis conflictius d’un somni de mundialisme: així se’ns presenta aquesta “opera prima” de Leila Kilani (1970, Casablanca, el Marroc), cineasta que viu a cavall de Tànger i París i que, entre els seus curtmetratges documentals anteriors, n’ha dedicat un a la ciutat nord-africana significativament titulat Tanger, el somni

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “L’illa”, de Kamen Kalev

25 d'abril de 2011

L’illa (Ostrovad | The Island) Com es passa de fer una pel·lícula estimable sobre el jovent desenganyat en una pobra, bruta, trista barriada de la Sofia contemporània (Eastern Plays) a dirigir un drama romàntic protagonitzat per Laetitia Casta? Potser és el notable èxit d’aquella cinta presentada a la Quinzena de fa dos anys; potser és

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “Retorn”, de Liza Johnson

25 d'abril de 2011

Retorn (Return) Cineasta i escriptora, artista els curtmetratges i videos experimentals de la qual s’han exhibit a festivals de cinema com els de Rotterdam, Berlín i Nova York i en museus i galeries, Liza Johnson (13.12.1970, Portsmouth, Ohio, EUA) debuta amb aquest llargmetratge sobre una dona que, en retornar a casa després d’una llarga absència, no retroba

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “Chatrak”, de Vimukthi Jayasundara

25 d'abril de 2011

Chatrak (Chatrak | Mushrooms)La terra abandonada (Sulanga Enu Pinisa), de Vimukthi Jayasundara,  va guanyar la Càmera d’Or de Canes 2005 (ex-aequo amb Me and You and Everyone We Know, de Miranda July), pel·lícula en què apareixia una casa aïllada entre dos arbres, en una terra deixada de la mà de Déu… una mà sortia de l’aigua i

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “La fi del silenci”, de Roland Edzard

25 d'abril de 2011

La fi del silenci (La fin du silence | The End of Silence)Mentre estudiava arts decoratives, Roland Edzard (1980, França) ja va realitzar un primer curt, Judas (2002), i en féu fins a tres més, els anys que passà a l’escola d’art contemporani Le Fresnoy. En aquella època també va fer-se càrrec del decorats del migmetratge La lac et la

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “The Other Side of Sleep”, de Rebecca Daly

24 d'abril de 2011

The Other Side Of Sleep (The Other Side Of Sleep)Primer llargmetratge de la irlandesa Rebecca Daly, prèviament autora d’un parell de curts: Hum (2010), en què  una dona endolada fuig del brogit urbà, per a retrobar el silenci que esdevé impossible, i Joyriders (2006), en què una nena de deu anys en brega amb el seu patiment descobreix

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “Ocell blau”, de Gust van den Berghe

24 d'abril de 2011

Ocell blau (Blue Bird)L’any passat, Gust Van den Berghe va presentar a la Quinzena El Nen Jesús de Flandes, cinema deutor del d’Albert Serra, que tanmateix no va pas acabar de convèncer. Tot i així, se li ha seleccionat el seu nou treball, Ocell blau, recorregut de dos menuts africans amb què es mostra com un dia en la vida

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “Code Blue”, d’Urszula Antoniak

24 d'abril de 2011

Code Blue (Code Blue) L’”opera prima” d’Urszula Antoniak, Nothing Personal (2009) —triomfadora a Locarno— ha fet forat en la cinefília i l’ha caracteritzada com a cineasta de la soledat. Efectivament, el seu segon llargmetratge, que ara presenta a la Quinzena dels Realitzadors, tracta de la pregona soledat d’una infermera de mitjana edat, tan dedicada amb els cinc sentits

Llegir més

Quinzena dels Realitzadors – Canes 2011: “L’abisme platejat”, de Karim Ainouz

24 d'abril de 2011

L’abisme platejat (O abismo prateado | La falaise argentée)Karim Ainouz (17.01.1966, Fortalesa, Brasil), ajudant de direcció de Todd Haynes a Poison (1992), coguionista de Abril despedaçado (Walter Salles, 2001) i autor de diversos curts i un documental, va debutar amb el llargmetratge Madame Satã, (inspirat en la història del corpulent i transvestit delinqüent brasiler Joao Francisco dos Santos), que presentà a Un Certain

Llegir més

Setmana de la Crítica – Canes 2011: “Per què plores?”, de Katia Lewcowicz

24 d'abril de 2011

Per què plores? (Pourquoi tu pleures? | Bachelor Days Are Over) L’actriu Katia Lewcowicz clou la Setmana de la Crítica de Canes amb el seu debut en el camp dels llargmetratges després que el 2008 realitzés el curt C’est pour quand? “Opera prima” que compta, al repartiment, amb noms de pes com el músic, cantant i actor Benjamin Biolay, l’actriu

Llegir més

Setmana de la Crítica – Canes 2011: “My Little Princess”, d’Eva Ionesco

24 d'abril de 2011

My Little Princess (My Little Princess) Sembla que Isabelle Huppert està abonant-se a un “petit” canvi de registre: actriu (extraordinària) avesada al tremendisme dels seus personatges, l’any passat ja va regalar-se i regalar-nos el paper d’una mare més aviat fresca, “hippy”, a Copacabana, i ara hi torna… és una fotògrafa “imprevisible” que té la filleta amb sa mare

Llegir més

Setmana de la Crítica – Canes 2011: “S’ha declarat la guerra”, de Valérie Donzelli

24 d'abril de 2011

S’ha declarat la guerra (La guerre est déclarée | Declaration of War) El plantejament no pot ser més delicat, perillós: agafar-se amb caire de comèdia una història dramàtica, tràgica. Escriu la directora, Valérie Donzelli (02.03.1973, Épinal, França): Aquesta pel· lícula està inspirada en una història real, la meva. És la història d’un amor juvenil, de Julieta i

Llegir més