ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Aquest post pot ferir la sensibilitat del lector

Publicat el 7 d'abril de 2011 per rockviu

Justin Bieber, Palau Sant Jordi (Barcelona), 6 d’abril de 2011

Tot un producte de màrqueting ben organitzar, embolcallat i venut. Fum embolicat amb un bonic paper de regal ple de cors i coloraines i amb la veu modulada en tot moment amb la màgia de l’auto-tune. Justin Bieber és possiblement pornografia pura (fereix el sentiments de l’espectador, per bé o per mal) i la perversió total i absoluta del concepte de cultura del rock and roll. I aconseguir-ho amb només 17 anyets te el seu mèrit.

Llàstima que el show fos de segona divisió (Lady Gaga va posar el llistó molt alt) encara que el moment en que va fer el “Walk this way” d’Aerosmith va ser  per demanar la deportació immediata del canadenc a Líbia. Moment de vergonya aliena només superat pel ball de la “Macarena”. Definitivament els guiris ja tenen un nou referent de la cultura espanyola: toros, paella, flamenc i Los Del Rio.

I si ho faig amb els heavys que van estar al concert d’Slayer i Megadeth, evidentment també ho mostro amb les fans de Justin Bieber: un viatge a les profunditats de les primeres fileres.

Unes nenes que —tot s’ha de reconèixer— cada cop són més educades, agafen tanda a la porta i  ja no peguen, escupen i insulten als fotògrafs que se’ls hi posen al davant (com passava en els primers concerts en solitari de Robbie Williams o amb els Backstreet Boys) ni s’estiren dels cabells per conquerir un centímetre més d’espai prop del seu ídol.

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

L’aplec metàl·lic

Publicat el 3 d'abril de 2011 per rockviu

Slayer, Sant Jordi Club (Barcelona), 1 d’abril de 2011


Megadeth, Sant Jordi Club (Barcelona), 1 d’abril de 2011

Crònica publicada a El Punt i a l’Avui en data 3 d’abril de 2011

L’aplec metàl·lic

Divendres es va celebrar al Sant Jordi Club el primer gran aplec heavy de
la temporada, una trobada intergeneracional en què es mesclen velles
glòries carregades de ferralla i amb la biografia escrita a la jupa amb
jovenets que s’estrenen en l’art d’aixecar les banyes, llençar-se al mosh desenfrenat i buidar gots de cervesa a una velocitat desmesurada. Els oficiants? Dues glòries de l’època daurada del thrash
metal: Slayer i Megadeth, vells coneguts que s’han guanyat un respecte a prova de bombes i discos de tràmit dins la gira anomenada European Carnage Tour.

Amb
la sobrada professionalitat de Dave Mustaine, Megadeth van obrir foc
amb un so que va anar millorant a mesura que el grup descarregava bombes
de rellotgeria com Hangar 18, À tout le monde, Symphony of Destruction o una Holy Wars amb la qual van tancar un concert curt, però clar, amb ofici, concís i directe.

Però a partir del moment en què Slayer van sortir a l’escenari, només amb la cançó World painter blood,
van demostrar qui manava allà. Un cop de puny donat a la taula amb
contundència, una precisió brutal, directes al moll de l’os, i només amb
un “Bona nit cabrons!” per saludar la penya. Amb el guitarrista Kerry
King convertit ja en una icona del metal, Tom Araya amb la vena del coll
a punt d’esclatar, sense que ningú menystingués la substitució de Jeff
Hanneman per Gary Holt (Exodus) i amb la bateria de Dave Lompardo Lombardo
convertint-se en un desfibril·lador capaç d’aixecar morts amb la
subtilesa d’un martell pneumàtic. Un alliberament catàrtic que va
assolir la seva màxima potència amb himnes com Dead skin mask, Raining Blood o la demolidora Angel of death.

Slayer/Megadeth
Sant Jordi Club (Barcelona), 1 d’abril

Els set lists de Slayer i Megadeth

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari