Partint de l’experiència dels refranys volgué donar un pas més endavant, i ara no sols treballar el valencià com a llengua, sinó com a instrumet d’aprenentatge d’altres àrees.
1. Fitxa tècnica.
Títol: Una experiència de tallers en la classe de valencià.
Autor: Vicent Luna i Sirera.
Edita:Centre de Professors d’Alcoi. Col·lecció Experiències Didàctiques. Número 16. Alcoi 1990
Distribució. Es lliurà a tots els centres educatius de l’Alcoià i el Comtat. Aquesta experiència fou premiada per la Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa de la Generalitat Valenciana en el II Concurs d’Innovació Educativa 1990.
El quadern consta de:
– Introducció.
– Procés de l’experiència.
– Continguts, objectius i activitats desenvolupades.
– Reflexions generals sobre l’esperiència de tallers.
– Llistat de diapositives.
– Bibliografia.
– Endevinalles il·lustrades.
– Refranys il·lustrats.
– Calendari escolar 1985/1987-88
– Retallable d’un castell.
– Cinta cassette gravació original del Tractat d’Almisrà.
– Carpeta de diapositives.
2.- Breu resum del material/projecte/experiència.
Partint de l’experiència dels refranys volgué donar un pas més endavant, i ara no sols treballar el valencià com a llengua, sinó com a instrumet d’aprenentatge d’altres àrees. És per això que dins de la classe de valencià vaig engrescar a l’alumnat per portar a cap una experiència a partir de la lectura del conte L’olivera dels cimals alts de Maria Conca ( conte contextualitzat a la Vall de Biar). Així va nàixer a l’any 1984 amb l’alumnat del Cicle Mitjà del C.P. Mare de Déu de Gràcia de Biar el material “Una experiència de tallers a la classe de valencià”.
La lectura d’aquest conte va permetre la creació de diferents contes per part de l’alumnat. I aquests es treballaren en uns tallers on es portaren a cap activitats més o menys globalitzades de Llengua, Matemàtiques, Coneixement del Medi, Plàstica i Música.
3.- Objectius aconseguits.
3.1.- Per part de l’alumnat:
1.- Que se n’adonara que el valencià no sols era una llengua que es podia estudiar sinó, que es podia aprendre qualsevol cosa en la nostra llengua.
2.- Per una altra banda se n’adonà que existia literatura en valencià que parlava de la comarca i del seu poble.
3.- Van descobrir aspectes de la història, geografia i cultura del seu poble i comarca que no hi figuraven al seus llibres de text.
3.2.- A nivell personal:
1.- Em féu reflexionar sobre la necessitat d’uns materials que possibilitaren l’estudi de la pròpia localitat i/o comarca.
2.- Aportar un material de treball per a l’escola en valencià.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
M’agrada el teu bloc amb el teu fer de mestre que comparteixo.
Salutacions des de Vic!