Propostes d’activitats de llengua i coneixement del medi, adreçades fonamentalment a l’alumnat no-catalanoparlant, per reforçar els llibres de text de valencià Roda 3, 4, 5 i 6 de la mateixa editorial.
1.- Fitxa tècnica.
Titol: Valencià.Llengua i Literatura. Quadern d’activitats: Roda, 3,4,5,6.
Autors: Susanna Francés i Tomàs i Vicent Luna i Sirera.
Edita: Editorial Marfil, S.A. Alcoi 2003.
Distribució: Editorial Marfil, S.A.
Els quadernets consten de:
a) Quadern Roda 3: 3r d’E. Primària.
– Tema 1: Rodatrucs i quirolet.
– Tema 2.- Baixant pel Segura.
– Tema 3: La verema a Monòver.
– Tema 4: Bon profit!
– Tema 5: Tenim cura dels joguets.
– Tema 6: Els grans magatzems.
– Tema 7: Al circ!
– Tema 8: La xiqueta del mar.
– Tema 9: El naixement de Rosella.
– Tema 10: Un conte de por.
– L’itinerari dels nostres Parcs Naturals.
b) Quadern Roda 4: 4t d’E. Primària.
– Tema 1: Viatgem per l’espai.
– Tema 2: Un aire olímpic.
– Tema 3: Bojos per la música.
– Tema 4: La mar.
– Tema 5: El planeta dels animals divertits.
– Tema 6: El catell dels somnis.
– Tema 7: Saltimbanquis dels estels.
– Tema 8: La doctora verdureta.
– Tema 9: Un món de computadores.
– Tema 10: Per fi, el tresor.
c) Quadern Roda 5: 5é d’E. Primària.
– Tema 1: Rodatemsp.
– Tema 2: Tirant, el cavaller.
– Tema 3: Bàsquet en l’any 2030.
– Tema 4: Pere Rocam.
– Tema 5: Ulisses i Polifem.
– Tema 6: La rebel·lió dels electrodomèstics.
– Tema 7: Triar un ofici.
– Tema 8: La riuada.
– Tema 9: El corsari Barba-Roja.
– Tema 10: El drac de Formentera.
d) Quadern Roda 6: 6é d’E. Primària.
– Tema 1: Rodatrucs torna a casa.
– Tema 2: La faula.
– Tema 3: El misteri del bromista.
– Tema 4: El meu amic Pasqual.
– Tema 5: Els punkis sords.
– Tema 6: Matilda.
– Tema 7: L’esfinx de la calavera.
– Tema 8: Com ser una bruixa moderna.
– Tema 9: Els dinosaures.
– Tema 10: Qui té raó, té raó.
2.- Breu resum dels quadernets.
Propostes d’activitats de llengua i coneixement del medi, adreçades fonamentalment a l’alumnat no-catalanoparlant, per reforçar els llibres de text de valencià Roda 3, 4, 5 i 6 de la mateixa editorial.
3.- Objectius aconseguits.
3.1.- Objectius de l’alumnat.
1.- Aprendre llengua a partir d’exercicis divertits i entretinguts com sopa de lletres, enllaçar, afegir, relacionar, pintar, completar…
2.- Aprofundir en els coneixements de llengua i literatura del llibre de text.
3.2.- A nivell personal.
1.- Primera experiència en l’elaboració d’uns materials curriculars a proposta d’una editorial.
2.- Constatació dels condicionats de maquetació, estil, continguts, llenguatge,disseny… que implica treballar per a una editorial.
3.- Aportar uns material de treball per a l’escola en valencià.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!