El Centre Cultural Castellut, per homenatjar el seu més conegut escriptor, organitzà l’any 1995 el I Simposi d’Estudi i Festa Enric Valor. Per apropar la figura i obra d’aquest escriptor als nostres escolars se’ns proposà l’elaboració d’uns materials curriculars adreçats a l’E. Infantil, Primària i Secundària.
Títol: Enric Valor o l’amor per la llengua.
Autors: Grup de treball Enric Valor. Assessorament, direcció i coordinació Susanna Francés i Tomàs i Vicent Luna i Sirera.
Edita: Diputació d’Alacant.
Distribució. Ho hauria d’haver fet la Diputació d’Alacant. Què va passar?
La unitat consta de :
a) Quadern número 1: Índex , mapes conceptuals,consideracions metodològiques i bibliografia.
b) Quadern número 2: E. Infantil i 1r Cicle d’E. Primària.
c) Quadern número 3: 2n Cicle d’E. Primària.
d) Quadern número 4: 3r Cicle d’E. Primària.
e) Quadern número 5: 1r i 2n Cicle d’E. Secundària.
f) Quadern número 6: Annexos.
g) Auca d’Enric Valor.
h) Plànols del relleu, comunicacions, toponímia i excursions per la Foia de Castalla.
i) Retallables, contes, rondalles..
2.- Breu resum de la unitat didàctica.
El Centre Cultural Castellut, per homenatjar el seu més conegut escriptor, organitzà l’any 1995 el I Simposi d’Estudi i Festa Enric Valor. Per apropar la figura i obra d’aquest escriptor als nostres escolars se’ns proposà l’elaboració d’uns materials curriculars adreçats a l’E. Infantil, Primària i Secundària.
Per elaborar aquests materials, del del CEP d’Alcoi es va constituir un grup de treball amb diferents professionals de l’ensenyament i de les diferents etapes educatives de la comarca. Va haver tot un treball previ per compartir una seqüenciació d’objectius i continguts, una mateix estructura metodològica, criteris d’avaluació…
Els materials giraren al voltant de quatre eixos:
– L’estudi de Castalla dintre de la comarca.
– Enric Valor rondallaire.
– Enric Valor novel·lista.
– Enric Valor lingüista.
Tot aquest treball, sota el títol “ Enric Valor o l’amor per la llengua”, un títol que els conduïa al veritable motiu d’aprenentatge: la vida, obra i grau de compromís del propi escriptor aenvers la llengua. La finalitat del material no esra altre que la de fomentar en l’alumnat un compromís lingüístic, sicial i cultural que els permetera un major arrelament.
3.- Objectius aconseguits.
3.1.- Ojectius de l’alumnat.
1. Adonar-se’n que hi ha cultura popular que s’ha transmés de generació en generació i que és important cocolllir-la, com féi Enric Valor.
2. Desmitificar la figura de l’escriptor tot i adonant-se’n que ells, recollint rondalles, llegendes contarelles, poden iniciar-se en la tasca de l’ecriptor.
3. Coneixement i arrelament al medi a partir de la lectura de les rondalles.
3.2.- A nievell personal.
1. El grau de dificultat de coordinar un grup de gent tant nombrós.
2. 2.- Vam dissenyar una estructura metodològica tot i adaptan-la al nostre tarannà des d’una perspectiva constructivista.
3. Aprofundiment en l’estudi i elaboració dels mapes conceptuals com a ferramenta significastiva en l’organització de qualsevol tipus de projecte o materials curriculars.
4. Aportar un material didàctic per a l’escola en valencià.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!