Vicent Luna i Sirera

Tirant al blanc

27 de març de 2011
0 comentaris

Enric Valor o l’amor per la llengua.

El Centre Cultural Castellut, per homenatjar el seu més conegut escriptor, organitzà l’any 1995 el I Simposi d’Estudi i Festa Enric Valor. Per apropar la figura i obra d’aquest escriptor als nostres escolars se’ns proposà l’elaboració d’uns materials curriculars adreçats a l’E. Infantil, Primària i Secundària.


1.- Fitxa tècnica:

Títol: Enric Valor o l’amor per la llengua.

Autors:  Grup de treball Enric Valor. Assessorament, direcció i coordinació Susanna Francés i Tomàs i Vicent Luna i Sirera.

Edita: Diputació d’Alacant.

Distribució. Ho hauria d’haver fet la Diputació d’Alacant. Què va passar?

La unitat consta de :

 

a)      Quadern número 1: Índex , mapes conceptuals,consideracions metodològiques i bibliografia.

b)      Quadern número 2: E. Infantil i 1r Cicle d’E. Primària.

c)      Quadern número 3: 2n Cicle d’E. Primària.

d)     Quadern número 4: 3r Cicle d’E. Primària.

e)      Quadern número 5: 1r i 2n Cicle d’E. Secundària.

f)       Quadern número 6: Annexos.

g)      Auca  d’Enric Valor.

h)      Plànols del relleu, comunicacions, toponímia i excursions per la Foia de Castalla.

i)        Retallables, contes, rondalles..

 

2.- Breu resum de la unitat didàctica.

El Centre Cultural Castellut, per homenatjar el seu més conegut escriptor, organitzà l’any 1995 el I Simposi d’Estudi i Festa Enric Valor. Per apropar la figura i obra d’aquest escriptor als nostres escolars se’ns proposà l’elaboració d’uns materials curriculars adreçats a l’E. Infantil, Primària i Secundària.

            Per elaborar aquests materials, del del CEP d’Alcoi es va constituir un grup de treball amb diferents professionals de l’ensenyament i de les diferents etapes educatives de la comarca. Va haver tot un treball previ per compartir una seqüenciació d’objectius i continguts, una mateix estructura metodològica, criteris d’avaluació…

Els materials giraren al voltant de quatre eixos:

          L’estudi de Castalla dintre de la comarca.

          Enric Valor rondallaire.

          Enric Valor novel·lista.

          Enric Valor lingüista.

Tot aquest treball, sota el títol “ Enric Valor o l’amor per la llengua”, un títol que els conduïa al veritable motiu d’aprenentatge: la vida, obra i grau de compromís del propi escriptor aenvers la llengua. La finalitat del material no esra altre que la de fomentar en l’alumnat un compromís lingüístic, sicial i cultural que els permetera un major arrelament.

3.- Objectius aconseguits.

3.1.- Ojectius de l’alumnat.

1.      Adonar-se’n que hi ha cultura popular que s’ha transmés de generació en generació i que és important cocolllir-la, com féi Enric Valor.

2.      Desmitificar la figura de l’escriptor tot i adonant-se’n que ells, recollint rondalles, llegendes contarelles, poden iniciar-se en la tasca de l’ecriptor.

3.      Coneixement i arrelament al medi a partir de la lectura de les rondalles.

3.2.- A nievell personal.

1.      El grau de dificultat de coordinar un grup de gent tant nombrós.

2.      2.- Vam dissenyar una estructura metodològica tot i adaptan-la al nostre tarannà des d’una perspectiva constructivista.

3.      Aprofundiment en l’estudi i elaboració dels mapes conceptuals com a ferramenta significastiva en l’organització de qualsevol tipus de projecte o materials curriculars.

4.      Aportar un material didàctic per a l’escola en valencià.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!