Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

8 de setembre de 2011
0 comentaris

Venècia 2011: dijous, 8 de setembre

Avui, a la competició de Venècia 2011, n’hi ha per a tothom. Un Sokurov sempre és una proposta a considerar pels interessats en el cinema d’autor. Una d’en William Friedkin, amb encàrrecs criminals, deutes a pagar, penyores sexuals… com a mínim hauria de cridar l’atenció als del cinema de gènere. I fins i tot sembla que els del cinema “alternatiu” poden comptar amb una “frikada”, a càrrec d’un autor de novel·les gràfiques, amb extraterrestres i un terrícola ben especial… 

Tot seguit, una selecció dels films que es projecten avui a Venècia.

Competició.

L’últim terrestre (L’ultimo terrestre), de Gian Alfonso PACINOTTI “GIPI”. Opera prima del dibuixant de còmics i autor de novel·les gràfiques Gian Alfonso Pacinotti, més conegut com a “Gipi“, que s’ha inspirat en la novel·la gràfica Nessuno mi farà del male, de Giacomo Monti. És la història de l’última setmana a la Terra abans de l’arribada anunciada d’uns extraterrestres, des del punt de vista d’un misogen que només vol estar sol i seguir la rutina.

Faust (Faust), d’ Aleksander SOKUROV. No és tant una adaptació com una relectura entre línies del Faust de Goethe. Quart lliurament de la tetralogia del cineasta rus sobre la naturalesa del poder.

Killer Joe (Killer Joe), de William FRIEDKIN. Matthew McConaughey és un assassí a sou —i detectiu de la policia de Dallas— a qui volen contractar perquè mati una dona. Com que els promotors no tenen calés per a pagar-l’hi per endavant i la idea és que, un cop morta, en cobrin l’assegurança de vida, el “killer” Joe accepta l’encàrrec agafant com a penyora sexual la candorosa germana (Juno Temple) del noi (Emile Hirsch) que, endeutat, es deleix per tocar-ne de calents. Adaptació d’una peça teatral de Tracy Letts, el mateix autor de Bug, que també va dur a la pantalla Friedkin, l’oscaritzat director de The French Connection, L’exorcista, Viure i morir a L.A., etc.

Horitzons (llargmetratges).

Jultak dongshi (Jultak dongshi | Stateless Things), de KIM Kyungmook. Amb Paul Lee, Saebyuk Kim, Hyungkook Lim, Hyunjoon Yeom. Ficció. Producció sud-coreana.

Verano, de José Luis TORRES LEIVA. Amb Julieta Figueroa, Francisco Ossa, Rosario Blefari, Ignacio Aguero. Ficció. Producció xilena.

Kotoko, de Shinya TSUKAMOTO. Amb Cocco, Shinya Tsukamoto. Ficció. Producció japonesa. Festival de Toronto 2011 [Visions: Kotoko (ang)] Festival de Sitges 2011 [Noves Visions]

Controcampo italiano (llargmetratges).

Tutta colpa della musica, de Ricky TOGNAZZI. Amb Stefania Sandrelli, Ricky Tognazzi, Marco Messeri, Elena Sofia Ricci, Debora Villa, Monica Scattini. Ficció.

Piazza Garibaldi, de Davide FERRARIO. Amb la participació de Salvatore Cantalupo, Luciana Littizzetto, Marco Paolini, Filippo Timi. Documental.

Esdeveniments fora de competició.

Dai nostri inviati – La RAI racconta la Mostra del cinema 1968 – 1979, de Giuseppe GIANNOTTI, Enrico SALVATORI, Davide SAVELLI. Migmetratge documental.

Hollywood Invasion, de Marco SPAGNOLI. Migmetratge documental.

Esdeveniments.

Tae Peang Phu Deaw (P-047), de Kongdej JATURANRASMEE. Amb Apichai Tragoolpadetgrai, Parinya Kwamwongwan. Llargmetratge de ficció. Producció tailandesa.

Jornades dels autors
.

L’hiver Dernier (Last Winter | Hiver Dernier), de John SHANK. Amb Vincent Rottiers, Anaïs Demoustier, Florence Loiret Caille, Michel Subor, Aurore Clément.  Opera prima.

Sessions Especials.

Voi siete qui, de Francesco MATERA. Docu-ficció sobre els indrets de Roma on s’han rodat seqüències cinematogràfiques. Amb la intervenció, entre d’altres, d’ Ettore Scola, Vito Annichiarico, Carlo Lizzani, Mario Monicelli, Gianni Amelio, Vincenzo Cerami, Nanni Moretti, Paolo Ferrari, Paolo Virzì, Sabrina Ferilli, Carlo Verdone, Ferzan Ozpetek, Marco Bellocchio, Gigi Proietti, Claudio Mancini, Armando Trovajoli.

Setmana de la Crítica.

Totem, de Jessica KRUMMACHER. Amb Marina Frenk, Natja Brunckhorst, Benno Ifland. Una noia entra a treballar com a mainadera i empleada domèstica a ca una família burgesa en què, sota l’aparença de normalitat i rutines d’un ostensible benestar, sobreïxen frustacions de la mare, atraccions morboses de pare cap a la xicota contractada…

***

FOTO © Archibald Faust, d’ A. Sokurov

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!