Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

3 de setembre de 2010
0 comentaris

Venècia 2010: divendres, 3 de setembre

Divendres, 3 de setembre de 2010, a la Mostra de Venècia:

Competició

Somewhere (Somewhere), de Sofia COPPOLA

S’ha aixecat una certa polseguera pel fet que Sofia Coppola tingui pel·lícula en competició a Venècia 2010, sent-ne Quentin Tarantino el president del Jurat. I és que ells dos són amics personals, fins al punt que, quan ella es divorcià de Spike Jonze i Tarantino l’acompanyà molt i molt, es rumorejà insistentment que s’havien embolicat sentimentalment. Tafaneries al marge, el cas és que Sofia Coppola torna. I, després de la grandesa escaient a Maria Antonieta, torna amb un relat més intimista, de la mena de Lost in traslation; per bé que ambientat a l’hotel de Hollywood Château Marmont i amb un actor relativament jove i bala perduda, de protagonista. Ara bé, sempre, tant a Les verges suïcides, com a la història que ambientà a Tòquio, com en la revisió contemporània que féu de la decapitada reina dels francesos, les seves pel·lícules esdevenen deambulacions de noies en un cert atzucac vital. Una nova perla de la seva filmografia? S’haurà estancat? Les respostes, avui, a Venècia 2010. 

Happy Few (Happy Few), d’Antony CORDIER

Anthony Cordier arriba a Venècia avalat per una pel·lículeta (Dutxes fredes) en què, amb actorets poc coneguts, parlava del desig sexual amb una història triangular i ara sembla que hi torna, convertint el triangle en quadrat i comptant amb intèrprets més coneguts. Serà, però, igualment una pel·liculeta o haurà trenat una obra superior, sobre els temes que li interessen?

***

Fora de Competició

Jianyu (Reign of Assassins), de John WOO i SU Chao-pin  

Aquest film es projecta a la Mostra en motiu del lliurament a John Woo del Lleó d’Or a la carrera. [Tràiler VOSA] [Informació de la Mostra] [IMDB (ang)]. I també Festival de Sitges 2010 [Secció Oficial]

La Commedia, d’ Amos POE.

Aquesta pel·lícula neix de la lectura i relectura de La Divina Comèdia i de l’encant que m’ha provocat el redescobriment dels orígens del cinema, com a flux d’imatges en moviment i poesia. Espero que els espectadors quedin emocionalment captivats pel que passa a la pantalla i el que s’hi evoca. Crec que la màgia del cinema rau precisament en aquesta interacció d’ universos narratius, el visual i l’intern
(Amos Poe, material de promoció del film). [Tràiler] [Informació de la Mostra] [IMDB (ang)]

Gorbatxov (Gorbaciof – Il cassiere col vizio del gioco), de Stefano INCERTI

Toni Servilio encarna Marino Pacileo, l’home a qui anomenen “Gorbatxov” per una cridanera marca de naixement que té al front. Treballa de comptable a la presó napolitana de Poggioreale i, tímid i tranquil, Pacileo té una única passió: el joc. [Informació de la Mostra]. I també Festival de Toronto 2010 [Special Presentations]

***

Horitzons

Better Life, d’ Isaac JULIEN –migmetratge

“Better Life” és fruit de la meva meditació sobre la cultura xinesa i l’art. He passat diversos anys a la Xina fent recerques i desenvolupant idees per aquesta nova pel lícula, trenant relacions que m’han permès entrar en la riquesa històrica i cultural del país. L’actual situació econòmica i la crisi comporten que, qüestions com la globalització i la migració, sigui prou avinent tractar-les ara. Hi ha, per descomptat, un no parar de repercussions d’això, a la Xina, i evidentment afecten les accions dels personatges de la meva pel lícula. A “Better Life” busco un enfocament més aviat poètic d’aquestes qüestions (Isaac Julien, material de difusió de la pel·lícula) [Informació Mostra]

Els Malànima (I Malavoglia), de Pasquale SCIMECA

Adaptació lliure d’ Els Malànima, de Giovanni Verga (Edicions 62), en què Luchino Visconti es basà a La terra trema (1948). Fer una pel·lícula a partir d’una de les novel·les més importants de la literatura europea, de la qual Visconti va treure’n una de les obres mestres de la història del cinema, és un repte que fa tremolar el pols. Amb humilitat, tanmateix, amb pregona humilitat, he encarat aquesta pel·licula, per explicar el nostre temps; aquest hivern del nostre descontentament, dels nois del sud (però també dels del nord) perduts en aquesta immensa perifèria urbana en què s’ha convertit la nostra existència, en aquest fluïd esdevenir, en aquest mar que ens atreu, ens enganya, ens ho pren tot, i, quan  vol, ens retorna en forma de restes de naufragis, els nostres somnis perduts en el laberint de la corrupció i enterrat al punt més fosc de la nostra consciència (Pasquale Scimeca, material de promoció del film) [Informació de la Mostra]

***

Jornades dels Autors

Incendis (Incendies / Scorched), de Denis VILLENEUVE

Basada en la peça teatral homònima de Wajdi Mouawad, Incendis confirma l’activitat incessant d’aquest cineasta quebequès d’ençà que el seu curtmetratge Next Floor (2008) fou multipremiat en la seixantena de festivals que el van seleccionar i l’any següent, amb Polytechnique, participava a Quinzena de Realitzadors de Canes. [Trailer VO] [web oficial] [MyMovies (it)] [IMDB]. I també Festival de Toronto 2010 [Special Presentations: “Incendies” (ang)]

***

Jornades dels Autors · Retrats i paisatges italians

Sang Verda (Il sangue verde / Green Blood), d’Andrea SEGRE

Lisetta Carmi. Un’anima in camino, de Daniele SEGRE

***

Setmana de la Crítica

Àngela i Tony (Angèle et Tony), d’ Alix Delaporte

Volia explicar una història d’amor i filmar-la entre la gent que conec bé: se’m va fer evident que havien de ser els pescadors de Normandia. Si jo hagués nascut als Estats Units, hauria volgut fer un “western”. Els pescadors com a cowboys, el mar com les grans planes. Amb la natural imposant sentiments crus. Poques paraules, emocions primàries, que és el que jo estava buscant quan vaig fer aquesta pel lícula (Alix Delaponte, al material de promoció del film) [AlloCiné (fr)] [MyMovies (it)]

***

Tota la programació de la jornada [Programa del divendres 3 de setembre – Venècia 2010]

Nota Com es pot comprovar, cada dia hi ha projeccions anticipades a la premsa i als professionals de la indústria, però en aquests apunts del blog només reflecteixo els que es presenten oficialment, al públic, a la secció Competitiva, Fora de Competició, Jornades dels autors i Setmana de la Crítica, així com algun títol de la resta de seccions.

***

FOTO Elle Fanning, a Somewhere, de Sofia Coppola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!