Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 d'agost de 2008
0 comentaris

Venècia 2008: dissabte, 30 d’agost

Cinema extrem, amb la marca autoral de Claire Denis o en clau de gènere de terror signat per Fabrice Du Weltz, és el que ha de sacsejar avui la programació Fora de concurs; mentre que, a la competició, ha arribat l’hora de retrobar-se amb l’estimable cineasta xinès Yu Lik-wai i de comprovar com encaixa Ferzan Ozpetek en un film que té un cert caire policíac. Quant als horitzonts venencians, miren cap passat, cap els efectes d’ aquell esvelotat 1968 a la Mostra, i també cap al present conflictiu de dos punts ben diferents del planeta: Israel i el Caixmir. Finalment, la Jornada dels autors ens presenta un director rumanès que té molt clar que la universalitat d’una obra rau en el fet d’arrelar-la en un lloc. I la Setmana de la Crítica, va de “grotesca comèdia musical”.

Avui, a Venècia:

Secció competitiva (Venècia 65)

Un dia perfecte (Un giorno perfetto / A Perfect Day), de Ferzan Ozpetek. Adaptació de la novel·la homònima de Melania Mazzucco, en què Ozpetek, habitualment interessat en històries d’amor, signa un relat criminal, tanmateix posant èmfasi en el malaltís vincle afectiu d’un home cap a la seva antiga dona, de qui s’ha separat. Un film prou negre que té un fonament romàntic, una pel·lícula sobre una parella fracassada que esdevé un relat coral de la Itàlia d’avui en dia. Amb Isabella Ferrari , Valerio Mastandrea, i Stefania Sandrelli.

Dangkou (Plastic City), de Yu Lik-wai (Nelson). Director de fotografia de JIA ZHangke, autor de les estimables Love Will Tear Us Apart (1999) i All Tomorrow’s Partie’s (2003), emblemàtic representant de la generació castrada a Tianammen, Yu Lik-wai ha filmat aquesta seva nova pel·lícula al Brasil, lluny, força lluny de la Xina on fins ara havia situat les seves històries incòmodes. El protagonista, però, és un noi xinès emigrat….

Fora de competició

35 rhums, de Claire Denis. Amb la col·laboració d’actors habituals del seu cinema (Grégoire Colin, Alex Descas…), Denis ens serveix una de les seves històries aspres, en aquesta ocasió sobre el vincle difícil de relaxar entre una filla i son pare, a mesura que la noia es va fent adulta. Més informació a [IMDB (angl)], [MyMovies (it)], [CommeAuCinéma (fr)], [AlloCiné (fr)]

Vinyan, de Fabrice du Welz. Gairebé un mes abans que entri en competició a Sitges 2008, aquest nou film del cineasta belga -responsable de la molt violenta i terrorífica Calvaire (2004)- assegura una mitjanit d’horror, fora de concurs, a Venècia. Emmanuelle Béart i Rufus Sewell encarnen una parella que van perdre el fill al Tsunami de 2005 i, incapaços d’acceptar-ho, s’han quedat a viure allà, a Tailàndia. Agafant-se desesperadament al fet que el cos del menut no l’han trobat, la mare està convençuda que no va morir, sinó que els el van segrestar enmig del caos que hi hagué ran de la catàstrofe. El marit no hi està pas d’acord. Escèptic, tanmateix no vol contradir l’última esperança que li queda a la seva dona. Així és que la parella s’embarca en una recerca, per les perilloses aigües birmanes, que els endinsarà al cor ignot de la selva tropical, territori d’un reialment sobrenatural, on els morts mai no acaben de ser del tot morts… Més informació a [Wild Bunch Dist. (fr)], [IMDB (angl)], [MyMovies (it)], [CommeAuCinéma (fr)], [AlloCiné (fr)]

Les pel·lícules d’avui a la secció Orizzonti i les de les Jornades dels autors i Setmana de la Crítica, anant a Vull llegir la resta de l’article. Els films de la retrospectiva Qüesti fantasmi, clicant aquí: Qüesti fantasmi.

Actualitzacions (31.08.2008 / 01.09.2008): Cròniques, articles i notícies sobre el dissabte 30 d’agost a Venècia 2008 , anant a Vull llegir la resta de l’article.

FOTO Dangkou (Plastic City), de Yu Lik-wai

Venècia 2008: 30 d’agost

***

Secció Orizzonti

Zero Bridge, de Tariq Tapa. Al Caixmir ocupat, on cada dia és una completa lliçó de supervivència, un jove delinqüent d’estar per casa es troba que la l’última oportunitat de fugir tant d’aquella galdosa realitat com del seu oncle tirànic, topa amb la crisi moral que li provoca la seva darrera víctima, una dona molt intel·ligent. Més informació a [Web oficial (angl)], [IMDB (angl)], [MyMovies (it)], [CommeAuCinéma (fr)].

Z32, d’Avi Mograbi. Documentalista amb una mirada crítica sobre la realitat del seu país, en aquest film intenta representar amb imatges els records fragmentats, confusos, d’un soldat israelià. Més informació a [IMDB (angl)], [MyMovies (it)], [CommeAuCinéma (fr)], [AlloCiné (fr)]

Venezia’68, d’Antonello Samo i Steve Della Casa. Documental sobre els fets del 1968 a Venècia i les seves conseqüències. Més informació a  [Mostra de Venècia (it)]

Jornades dels autors

Pescuit sportiv (Hooked), d’Adrian Stanu. Una parella en crisi, una discussió que ha començat a peu i segueix al cotxe, una prostituta que és en mal lloc en mal moment; però al seu arc, hi ha moltes fletxes… Un picnic dominical semblava que havia de ser la millor manera que Mihai i Sweetie passessin una estona junts i es reconciliessin. Però tot d’esdeveniments estranys i inesperats capgiren la jornada en una sèrie de situacions més aviat desagradables. Més informació a [GiornateDegliAutore (it)], [IMDB (angl)], [MyMovies (it)].

Setmana de la Crítica

$e11.Ou7! (Sell Out! / Vendi!), de Yeo Joomhan. Així la presenten els responsables de la Setmana de la Crítica: una grotesca comèdia musical sobre la vida, l’amor i la mort a l’era del mercat global, quan la vida i els sentiments estan en venda i -exactament igual que els electrodomèstics- no han de durar mai més enllà del límit que en marca la garantia. Sinopsi dos prepotents homes de negocis gestionen sense escrúpols un holding, al que pertany una cadena de televisió, i tenen sota contracte tant un enginyer idealista que ha inventat una màquina productors de llet de soja, com la cínica presentador d’un “talk show” sobre el món de l’art i l’espectacle, l’audiència del qual baixa imparablement, en caiguda lliure. Quan la periodista s’haurà d’empescar un “reality show” patètic, que mostri en directe la mort de malalts terminals, es trobarà  a les mans el cas del pobre inventor, despatxat per aquell parell de gerents i tan enamorat d’ella que se li ofereix per sortir al seu programa televisiu… Més informació a [SettimanaInternazionaleDellaCrítica (it)], [MyMovies (it)].

Cròniques, articles i notícies sobre el dissabte 30 d’agost a Venècia 2008

Bernat Salvà (Avui, 31.08.2008): Un dia imperfecteUn dia perfecte (Ferzan Ozpetek), Dangkou / Pastic City (Yu Lik-wai)-

Nando Salvà (El Periódico, 31.08.2008): Xiulada al debut d’ItàliaUn dia perfecte (Ferzan Ozpetek), Plastic City (Yu Lik-wai), 35 Rhums (Claire Denis), Vinyan (Fabrice Du Weltz)-

Nando Salvà (El Periódico, 01.09.2008): Petita entrevista a Emmanuelle Béart: “La bellesa no és cap obstacle”Vinyan (Fabrice Du Weltz)-

Redacció (El Punt, 31.08.2008): Avi Mograbi introdueix a Venècia el musical en la crítica políticaZ32 (Avi Mograbi), Vinyan (Fabrice Du Weltz), Un dia perfecte (Ferzan Ozpetek), 35 Ruhms (Claire Denis)-

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!