Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

24 d'abril de 2023
0 comentaris

El Festival de Canes 2023 complementa la selecció oficial

El Festival de Canes acaba d’anunciar els títols que completen la selecció oficial de la 76a edició, amb gran sorpresa, tant pel que fa al nombre de títols, com a l’entitat d’alguns d’aquests (com és el cas del darrer treball de Catherine Corsini, que ja l’havien triada inicialment, després van córrer a treure-la per algunes denúncies sobre abusos durant el seu rodatge i per haver-hi una escena delicada fora de guió, va esclatar la polèmica i ara la hi afegeixen…).

Aquests són els títols afegits avui:

Competició.

De Jean-Stéphane SAUVAIRE, “Black Files“. Amb Sean Penn, Katherine Waterston, Tye Sheridan, Michael Pitt, Mike Tyson. Guió: Ben Mac Brown, Ryan King, basat en una novel·la de Shannon Burke. Un jove paramèdic (Tye Sheridan) fa el seu primer any de feina a la ciutat de Nova York. Jean-Stéphane Sauvaire ja ha estat anteriorment a Canes, amb Johnny Mad Dog (Un Certain Regard, 2008) i “Une prière avant l’aube” (Cinema de Mitjanit, 2017).

De Catherine CORSINI, “Le retour“. Producció França. Amb Virginie Ledoyen, Denis Podalydès, Lomane de Dietrich, Aïssatou Diallo Sagna. Guió: Naïla Guiguet i Catherine Corsini. La Kheìdidja, d’uns quaranta anys, treballa per a una família adinerada parisenca que li ofereix l’oportunitat de tenir cura dels seus fills durant un estiu a Còrsega. És una oportunitat per a ella de tornar amb les seves pròpies filles, Jessica i Farah, a l’illa que van deixar quinze anys abans en circumstàncies tràgiques. Mentre la Kheìdidja lluita amb els seus records, les dues adolescents es deixen portar per totes les temptacions estiuenques: trobades inesperades, córrer salvatges i lliures, primeres experiències amoroses. Aquest viatge els permetrà descobrir una part de la seva història i apropar-se més entre elles…. Nota: aquest film ja l’havien seleccionat inicialment per a Canes 2023, després van córrer a treure’l per a examinar la situació de l’obra (segons el Consell d’Administració del Festival), ja que hi ha algunes denúncies sobre abusos durant el seu rodatge i per haver-hi una escena de sexe -simulat- entre menors fora de guió (cosa que els va fer perdre la subvenció de 680.000€ del CNC), va esclatar la polèmica per la retirada ‘cannoise’ i finalment l’han afegit a la Selecció Oficial (assegurant-se de passada un altre ‘film escàndol’, com els  agrada…) | DF: Le Pacte*.

Cannes Première.

D’Amat ESCALANTE, “Perdidos en la noche” / “Lost in the Night” (“El Estado de Imperio“). Amb Jero Medina. Guió: Amat Escalante. Paloma, professora i activista, protesta contra la indústria minera local. Poc després, desapareix sense deixar rastre. Cinc anys després, el seu fill Emiliano en busca el culpable. El noi, de 20 anys, té un gran sentit de la justícia. A causa del sistema judicial incompetent, ho assumeix ell. Una nota el porta a la casa d’estiueig de la rica i excèntrica família Aldama. El clan està liderat per la destacada matriarca Carmen Aldama. A la recerca de la veritat, l’Emiliano s’endinsa en un món fosc ple de secrets, mentides i venjances. Nota d”IndieWire’: L’última d’Escalante se centra en el fill d’una manifestant activista que passa encobert com a criat d’una família benestant per descobrir el misteri de la desaparició de la mare. Les pel·lícules d’Escalante sempre són representacions inquietants de la guerra de classes i altres temes actuals (..) —Kate Erbland.

De Valérie DONZELLI, “L’amour et les fôrets“/ “Just the two of us”. Producció França. Amb Virginie Efira, Melvil Poupaud, Virginie Ledoyen. Guió de Valérie Donzelli i Audrey Diwan, adaptació de la novel·la d’Éric Reinhardt. Nota sinòptica: Blanche Renard es veu atrapada en una relació tòxica amb un home possessiu i perillós. Sinopsi: Quan la Blanche (Virginie Efira) topa amb en Gregoire (Melvil Poupaud), creu que es troba amb el que busca. Els llaços que els uneixen s’estableixen ràpidament i la seva història es construeix amb furor. La parella es trasllada, la Blanche s’allunya de la seva família, la seva germana bessona, s’obre a una nova vida. Però de mica en mica, es troba sota la influència d’un home possessiu i perillós. Un home que no s’atreveix a denunciar per vergonya, per por. Perquè la situació només té dos possibles resultats. O la víctima s’ensorra o s’allibera… | VI: Goodfellas* | DF: Diaphana.| EF: 24.05.2023.

De Lisandro ALONSO, “Eureka“. Producció Argentina, França, Alemanya, Portugal, Mèxic, Països Baixos. Amb Viggo Mortensen, José María Yazpik, Chiara Mastroianni, Rafi Pitts. Guió de Lisandro Alonso i Fabián Casas. Ambientada el 1870, la història es divideix en 4 episodis, cadascun dels quals passa en un lloc diferent del món. En Murphy (Mortensen) busca la seva filla després que el proscrit Randall (Pitts) l’hagi segrestada…

Sessions Especials.

De Mona ACHACHE, “Little Girl Blue“. Producció França, Bèlgica. Amb Marion Cotillard, Marie Bunuel, Didier Flamand, Mona Achache. Guió: Mona Achache. Nota sinòptica: Docudrama que explica la història de la mare de la directora Mona Achache, amb actors que representen personatges de la vida real. Marion Cotillard encarna la mare de la directora. Sinopsi: Quan la seva mare mor, Mona Achache descobreix milers de fotos, cartes i enregistraments, però aquests secrets enterrats resisteixen l’enigma de la seva desaparició. Així, pel poder del cinema i la gràcia de l’encarnació, decideix ressuscitar-la per reproduir la seva vida i entendre-la.

De Sahra MANI, “Bread and Roses“. Directora afganesa que signa aquest documental, en què narra la perseverança i el patiment de les dones afganeses sota el domini dels talibans. Concretament se centra en la història de tres dones a l’Afganistan i les seves lluites sota el règim talibà. Sahra Mani va dirigir el 2019 el documental “A Thousand and One Women Like Me“, sobre una jove afganesa agredida sexualment pel seu pare. La pel·lícula va destacar el tema de la violència sexual contra les dones a l’Afganistan.

D’Anna NOVION, “Le Théorème de Marguerite“. Durada: 1h52. Producció França, Suïssa. Amb Ella Rumpf, Jean-Pierre Darroussin, Julien Frison. Guió: Anna Novion, Agnès Feuvre, Marie-Stéphane Imbert, Mathieu Robin. Una brillant estudiant de matemàtiques a la millor universitat de França, l’Ecole Normale Supérieure. El dia de la presentació de la seva tesi, un error sacseja tota la certesa de la seva vida planificada, decideix deixar-ho tot i començar de nou.| VI: Pyramide Int. | DF: Pyramide.

Fora de Competició.

De Frédéric TELLIER, “L’abbé Pierre – Une vie de combats“. Amb Benjamin Lavernhe, Emmanuelle Bercot, Michel Vuillermoz. Guió: Olivier Gorce, Frédéric Tellier. Nota sinòptica: La vida d’Henri Grouès, conegut com l’abat Pierre, des de la seva etapa a la Resistència durant la Segona Guerra Mundial fins a les seves lluites contra la pobresa i per les persones sense llar. Sinopsi: Nascut en una família burgesa, Henri Grouès va ser alhora resistent, diputat, defensor dels sense sostre, revolucionari i iconoclasta. Des dels bancs de l’Assemblea Nacional fins als barris marginals dels suburbis parisencs, el seu compromís amb els més febles li ha valgut la fama internacional. No obstant això, cada dia dubtava de la seva acció. Una vida íntima desconeguda i poc creïble. Revoltat per la pobresa, la desigualtat i la injustícia, sovint criticat, de vegades traït, Henri Grouès va tenir mil vides i mil batalles. Va fer història amb el nom que havia escollit: Abbé Pierre. | DF: SND | EF: 15.11.2023.

Sessions de Mitjanit.

De Robert RODRÍGUEZ, “Hypnotic“. Producció EUA, Anglaterra. Amb Ben Affleck, Alice Braga, JD Pardo. Guió: Robert Rodríguez, Max Borenstein, a partir d’una història de Robert Rodríguez. Thriller en què un detectiu es veu embolicat en un misteri en què està involucrada la seva filla desapareguda i un programa secret del govern mentre investiga una sèrie d’atracaments d’alt nivell. Vídeo: Tràiler VO.

De KIM Tae-gon, “Project Silence“. Producció Corea del Sud. Amb Lee Sun-kyun, Ju Ji-Hoon, Kim Hee-Won. Hi ha un accident en un pont emboirat i, com a resultat, s’allibera una bèstia desconeguda.

Un Certain Regard.

De WEI Shujun, “Only the river flows“. Durada: 1h42. Producció Xina. Amb Yilong Zhu, Chloe Maayan, Tianlai Hou, Tong Linkai. Guió: Chunlei Kang i Shujun Wei, basat en el conte “Mistake by the River” de Hua Yu. El cap de policia investiga una sèrie d’assassinats en una ciutat riberenca de la Xina rural als anys noranta. Ràpidament té lloc una detenció, però les pistes empenyen el policia a aprofundir en el comportament ocult dels habitants. | VI: MK2. | DF: Ad Vitam.

D’ Alex LUTZ, “Une nuit“. Producció França. Amb Karin Viard, Alex Lutz. Guió: Hadrien Bichet, Alex Lutz i Karin Viard. Romàntic. En un metro ple de gent, una dona empeny un home. Ells discuteixen. Més tard, als passadissos de l’estació, els dos desconeguts fan l’amor incòmodament a la caseta d’un fotomaton. Finalment, un cop dalt del carrer, s’acomiadaran. No passaran la nit acomiadant-se! … I per què no?.. Film de Cloenda d’Un Certain Regard, fora de la competició d’aquesta secció. | DF: StudioCanal | EF: 05.07.2023.

Curtmetratges. (Curiosa ‘ampliació’ de la selecció oficial, que encara no s’ha donat a conèixer…).

De Pedro COSTA,  “As filhas do fogo” / “Filles du Feu”. Amb les cantants Elizabeth Pinard, Alice Costa i Karyna Gomes. La pel·lícula explora la música, la cultura i la identitat a través de les imatges captades pel director durant el rodatge de “Casa de Lava” a Cap Verd l’any 1994. La col·laboració multidisciplinària entre Pedro Costa i Os Músicos do Tejo  afegeix una dimensió musical única a aquest curtmetratge, destacant la importància de la música en la cultura de Cap Verd.

FOTO DE L’APUNT: “L’amour et les fôrets”, de Valérie Donzelli.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!