Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

15 de maig de 2011
0 comentaris

Canes 2011: programa del diumenge 15 de maig

Una dona que ajuda un marrec a deixar la violència, una noieta que s’enamora d’un fotògraf granat, una infermera que estalvia patiments als pacients, un malalt de càncer que mirar de tirar endavant, una dona que fuig d’una secta i un pare de família angoixat apocalípticament, un condemnat per crims contra la humanitat i una colla de bordegassos que robaven a la canalla en ple centre de Göteborg… aquestes són algunes de les històries del diumenge 15 de maig al Festival de Canes. Servides pels germans Dardenne, Urszula Antoniak, Rithy Panh, Andreas Dresen…

Coincideixen en aquesta jornada, dos títols remarcats al Festival de Sundance; el mateix dia que entra en competició un homenatge al cinema mut i es projecta un experiment cinematogràfic restaurat.

Canes 2011: programa del diumenge 15 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

L’artista (The Artist), de Michel Hazanavicius. Pel·lícula muda i en blanc i negre, sobre un estrella del cinema silent (interpretat pel popular Jean Dujardin) que s’apaga amb l’arribada del sonor i una figurant (Bérénice Bejo) que s’enlaira a l’estrellat, dirigit per un expert en productes populistes, Michel Hazanavicius (OSS117, etc.) i produït per Thomas Langmann. Durada: 1h40.

El noi de la bici (Le gamin au vélo | The Kid with a Bike | El niño de la bicicleta | Il ragazzo con la bicicletta) de Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne. Amb una actriu coneguda com Cécile de France, ambientant per primer cop un seu film a l’estiu llumiós, afirmant-se ara en els 35 mm i fent un ús de la música força inèdit en la seva filmografia, els Dardenne narren una història de benvolença, una mena de conte en què una dona, talment una fada, ajuda un marrec (abandonat pel pare) a deixar la violència que tragina. Durada: 1h27.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

Duch, el mestre de la forja de l’infern (Duch, Le maître des forges de l’enfer), de Rithy Panh. El director de S21, la màquina de matar dels Khmer Rojos (2003) ha anat a trobar el primer condemnat pel tribunal internacional, responsable d’aquell camp d’extermini, i n’ha recollit el punt de vista… Durada: 1h45.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Halt Auf Freier Strecke (Halt auf freier strecke | Stopped on track), d’Andreas Dresen. A un home de quaranta anys se li diagnostica càncer terminal i ell i la seva família miren de tirar endavant la vida quotidiana i d’acceptar allò inevitable. Dirigeix l’alemany Andreas Dresen, el d’ Al setè cel (Wolke 9) —l’enamorament entre una dona casa de 60 anys i un avi de 76, premiada a Un Certain Regard—. Durada: 1h35.

Martha Marcy May Marlene (Martha Marcy May Marlene), de Sean Durkin. Una dona se’n va a viure amb la germana i el seu marit, fugint d’una secta; però allà acaba d’enfonsar-se, incapaç de relacionar-se. Al repartimet, Elizabeth Olsen, Brady Corbet, Hugh Dancy i John Hawkes. Autor del curt Mary Last Seen, Durkin debuta amb aquesta “opera prima” presentada a Sundance. Durada: 1h41.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Còpies restaurades.

Chronique d’un été, de Jean Rouch i Edgar Morin. El 1960, Jean Rouch i Edgar Morin tiren endavant un experiment cinematogràfic al voltant de la qüestió: “Com vius?”, “Com et desempallegues a la vida?” Un assaig de “cinéma vérité” compartit per actors i autors, homes i dones de diverses edats, que conté allò que és essencial en la felicitat: la inextricable tensió entre la poesia i la trivialitat de la nostra existència… Restaurada per la Cineteca de Bolonya. Durada: 1h31.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema a la Platja.

Bollywood, la més gran història d’amor que mai s’hagi explicat, de Rakeysh Omprakash Mehra? i ?Jeff Zimbalist —film anunciat el 22.04.2011—. Una pel·lícula amb els moments més bonics, els més forts i amb més ball de la història del cinema musical indi… Durada: 1h21.

Quinzena dels Realitzadors.

Play (Play), de Ruben Ostlund. El suec Ostlund, que el 2008 va ser a Un Certain Regard amb Involuntaris (mirada a les lliçons a aprendre pel jovent i als límits que és millor que no es traspassin) s’ha inspirat ara en un cas real de robatoris persistents comesos per una colla de nois en ple centre de Göteborg, a tall de joc de rol i amb retòrica de banda. Durada: 1h58.

Code Blue (Code Blue), de Urszula Antoniak. La soledat impossible de suportar ja era present a Nothing Personal, l’opera prima d’Antoniak, i ara és el que du a prendre decisions íntimes a una infermera consagrada als malalts fins a l’extrem. Durada: 1h20.

A ciutat (En ville | Iris in Bloom), de Valérie Mréjen i Bertrand Schefer. Una noieta de províncies coneix un fotògraf de París que ronda els quaranta i la relació que estableixen els trasbalsa. Amb Lola Creton, Stanislas Merhar i Valérie Donzelli. Candidata a la Càmera d’Or. Durada: 1h15.

Setmana de la Crítica.

Buscar refugi (Take Shelter), de Jeff Nichols. Presentat a Sundance 2011 i protagonitzat per Michael Shannon (Boardwalk Empire) i Jessica Chastain (L’arbre de la vida), el nord-americà Jeff Nichols se centra en un pare de família amb una paranoia apocalíptica. Durada: 1h56.

***

FOTO © Diaphana El noi de la bici, de Jean-Pierre i Luc Dardenne

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!