En un altre capítol de la seva radical operació estratègica –missió: desmitificar l’heroisme de la iconografia republicana–, Eastwood ha retratat la figura del més longeu director de l’FBI com la d’un home vulnerable, obsessionat per la fama, que es va mantenir en el seu càrrec extorsionant els successius presidents dels Estats Units, dominat per una mare d’aires hitchcockians i incapaç d’acceptar la seva homosexualitat (J. Edgar, Sergi Sánchez, Ara – Time Out Cap de 7mana i Time Out Barcelona)
(..) es pot veure com un projecte personal de Clint Eastwood, ja que reuneix elements afins a ell d’ordre temàtic, històric i estètic —la recreació de tota una època a partir d’un treball fotogràfic fonamentat en les ombres i els colors difusos, gairebé en blanc i negre, una cosa molt habitual en el director de “Bird”—. Però el film també es pot veure com un treball del tot coherent en la singladura del seu actor principal, Leonardo DiCaprio (Personalitat confusa
—amb €nllaç—, Quim Casas, El Periódico Cat, 27.01.2012)Amb la inapreciable ajuda de Leonardo DiCaprio, Eastwood aconsegueix una excel·lent pel·lícula que juga a tota hora amb els salts temporals, sense que l’espectador perdi mai el fil. Hi ha omissions en la història: amb prou feines es parla del seu suport al (..) senador McCarthy, (..) el voluminós informe que Hoover guardava sobre Chaplin. Però “J. Edgar” recrea amb talent un personatge, una època i la política corrupta (El maníac que ho sabia tot —sense enllaç—, Lluís Bonet Mojica, La Vanguardia Cat, 27.01.2012)
***
FOTO © Warner Leonardo DiCaprio, a J. Edgar, de Clint Eastwood
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!