Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

14 de maig de 2024
0 comentaris

Avui, dimarts 14, a Canes 2024

En aquest apunt enllisto les pel·lícules que avui es projecten per primer cop i oficialment en alguna de les seccions del Festival de Canes, a la Quinzena dels Cineastes, a la Setmana de la Crítica i a l’ACID. Els enviats especials les podran veure avui (tard o d’hora) o en reposicions en dies posteriors i, per tant, en parlaran un cop les hagin vistes; per la qual cosa les seves cròniques, piulades, apunts de facebook que els pugui recollir aniran ampliant els apunts ‘Ressons de Canes‘, en què recullo algunes reflexions (tantes com puc) dels films vistos. És a dir, els apunts ‘Programa diari’ són per a reflectir el programa del dia i els ‘Ressons de Canes’ per a recollir-ne impressions. Cada dia.

Avui, dimarts 14, a Canes 2024.

19.15h Gala Inaugural del Festival de Canes 2024. Desfilada d’estrelles, arribant al Palau dels Festivals i enfilant-ne les escales, cerimònia conduïda per Camille Cottin i al decurs de la qual es presentarà el Jurat, presidit per Greta Gerwig,  i Meryl Streep rebrà la Palma d’Or Honorífica, declarant oberta la 77a edició del certamen. Tot seguit tindrà lloc la primera projecció:

Fora de Competició.

De Quentin DUPIEUX, “Le Deuxième Acte“ ( “À notre beau métier“). Film d’inauguració del Festival de Canes 2024. Producció: França (Chi-Fou-Mi Productions*). Durada: 1h15. Guió: Quentin Dupieux. Amb: Léa Seydoux, Vincent Lindon, Raphaël Quenard, Louis Garrel, Manuel Guillot. Nota sinòptica: Nova comèdia de l’absurd, una farsa que agafa actors en una producció terrible, en què el repartiment té un doble paper de personatge i actor. Sinopsi: La Florence vol presentar en David, l’home de qui està bojament enamorada, al seu pare Guillaume. Però en David no se sent atret per la Florence i se’n vol desfer llançant-la als braços del seu amic Willy. Els quatre personatges es troben en un restaurant al mig del no-res. Informació: Catorzè llargmetratge del músic (música electrònica), productor musical, videocliper i cineasta francès Quentin Dupieux, conegut com a Mr. Oizo. Havent començat a filmar de ben jovenet, practica un cinema excèntric, surrealista, fet de pel·lícules com “Rubber” (2010), seleccionada en Sessió Especial a la Setmana de la Crítica de Canes, en què el protagonista és un pneumàtic assassí en sèrie, telepàtic i atret per una jove bonica -com no podia ser d’altra manera, multipremiat al Festival de Sitges-; el curt “Wrong Cops: Chapter 1” (2012) -projectat a la Quinzena dels Realitzadors i en què Marilyn Manson és un jove amant del techno els horribles gustos musicals del qual escandalitzen un policia corrupte i boig per la música- que dona peu al llarg “Wrong Cops” (2013); la comèdia… que va encaixar bé al Festival de Sitges -després d’haver-se presentat a la Quinzena dels Realitzadors– “Le Daim” (2019) -sobre un home enamorat d’una jaqueta d’ant; “Fumer fait tousser” (2022), presentada Fora de Competició en Sessió de Mitjanit al Festival de Canes i Premi al Millor Guió -com no!- del Festival de Sitges-, una altra comèdia a la Dupieux, terrorífica i fantacientífica, amb una colla de vigilants anomenats les “forces del tabac” que s’està desfent, cosa que provoca la crida del seu líder a un retir d’una setmana, per a reconstruir-ne l’esperit d’equip i poder tornar, per a salvar el món -per cert, que el guardó de Sitges el va haver de compartir… amb un altre film del mateix cineasta i de la mateixa mena, “Incroyable mais vrai” (2022)-; “Yannick” (2023), en què un espectador descontent de la representació teatral a la qual assisteix en pren com a ostatges els actors; “Daaaaaali!” (2023) -seleccionat Fora de Competició a la Mostra de Venècia, inevitable film de Dupieux sobre el pintor surrealista, interpretat a la pantalla per diversos actors, que es troba amb una periodista. Com als [seus films] darrers, “Le Deuxième Acte” es revela com una nova ‘mise en abyme’ al voltant de la feina de l’actor, ja un dels temes centrals de “Yannick” i “Daaaaaali!” (Festival). Pel·lícules de Quentin Dupieux disponibles a FilminCat i a Filmin.| VI: Kinology*. DF: Diaphana Distribution. EF: 14.05.2024. Enllaços: IMDB, Filmaffinity, AlloCiné, MyMovies, Les Inrockuptibles (fr).| En aquest blog: Inesperadament, Quentin Dupieux inaugurarà el Festival de Canes 2024 |

Cannes Classics.

Estrena de (part) d’una còpia restaurada.

Napoléon vu par Abel Gance – Première Époque” (1927), d’ Abel Gance (1927). Durada: 3h40

Presentació de la primera part (3h40) de la pel·lícula restaurada d’Abel Gance (des de la joventut de Bonaparte fins al setge de Toulon). Més informació, en un altre apunt en aquest blog: Cannes Classics 2024 s’inaugurarà amb una colossal, monumental, restauració.

En presència de Costa-Gavras, president de la Cinémathèque française, i Frédéric Bonnaud, director general. La projecció tindrà lloc a la sala Debussy el dimarts 14 de maig a les 14 h.

Cinema de la Platja.

De Danny BOYLE, “Trainspotting” (1995). Producció: Anglaterra. Durada: 1h34. Restauració 4k

FOTO DE L’APUNT “Le Deuxième acte”, de Quentin Dupieux

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!