Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

4 de gener de 2008
0 comentaris

Altres veus: Irina Palm

FOTO Marianne Faithfull, feinejant a Irina Palm, de Sam Garbarski

Sinopsi Maggie, vídua i gran, malda per trobar els diners del tractament que podria salvar la vida al nét. Movent-se pel Soho, a Londres, topa amb el rètol de l’establiment "Sexy World", que busquen personal. Massa desesperada i prou perduda com per no acabar d’adonar-se del que està fent, hi entra. Miki, l’amo, no se’n sap avenir, però Maggi l’intriga i la situació l’excita, de manera que l’acaba contractant. Amb el pseudònim "Irina Palm", Maggie s’escarrassa per no perdre la feina i, sobretot, els diners amb què podrà salvar la vida al seu estimat nét.

 

Malgrat el tema i els materials argumentals, Irina Palm és menys un melodrama que una tragicomèdia esperançada (Pere Antoni Pons, Avui)

Irina Palm no és ni una bona pel·lícula social a la manera dels bons temps de Ken Loach, ni una comèdia anglesa de tonalitats agredolces, més aviat és la clàssica pel·lícula que busca una fórmula d’atracció i que un cop la troba no fa més que exhibir-la fins a l’esgotament (Àngel Quintana, El Punt)

Modest drama britànic que té la millor carta en la commovedora mirada de Marianne Faithfull (..) i que, malgrat la duresa aparent, tracta els temes sòrdids amb dolçor (Eduardo De Vicente, Èxit)

El resum d’aquestes crítiques i ressenyes, anant a Vull llegir la resta de l’article.


Més informació, clicant en aquests enllaços: Web oficial [W], Web Golem [WEsp], Web Pyramide [WFr], Web Teodora [WIt



Pere Antoni Pons
: Dignitat a la sordidesa (Avui, 17 de desembre de 2007)

Explica Pere Antoni Pons que tota la pel·lícula evoluciona a partir de la paradoxa que suposa per a una senyora com la Maggie (..) —mare estoica i àvia amorosíssima— (..) anar aconseguint allò que es proposa i, sobretot, anar recuperant la dignitat perduda com més s’endinsa en la sordidesa d’un món que, en principi, li és fastigosament aliè. Remarca que la interpretació de Faithfull (..) transmet a l’espectador una sensació de serenitat elegant (..), fins i tot en les escenes més vulgars. I que, malgrat el tema i els materials argumentals, Irina Palm és menys un melodrama que una tragicomèdia esperançada (..). Ara bé, considera que no passa de ser una pel·lícula feta amb més ofici que audàcia, i carregada d’unes bones intencions que, per bé que no embafen, tampoc no entendreixen. Ni trasbalsen.

Àngel Quintana: La felicitat per un forat (El Punt, 25 de desembre de 2007)

Per Àngel Quintana, a Irina Palm hi ha una voluntat de repetir la fórmula d’un cert cinema social i mostrar una certa transgressió sexual, que fa anys va instaurar The Full Monty. I si comença exposant que es tracta de la clàssica pel·lícula que s’esgota poc temps després que en coneguem la trama, acaba amb la contundent afirmació que Irina Palm no és ni una bona pel·lícula social a la manera dels bons temps de Ken Loach, ni una comèdia anglesa de tonalitats agredolces, més aviat és la clàssica pel·lícula que busca una fórmula d’atracció i que un cop la troba no fa més que exhibir-la fins a l’esgotament. De salvar-ne, només en salva la correcta interpretació de Marianne Faithfull. Admet Quintana que, tot primer, sorprèn la poca-soltada de l’argument, però assegura que, al cap de poca estona, no fem res més que estar pendents de la manera com el director pot acabar fent versemblant el relat. I explica que s’esforcen a fer-nos creure que una àvia pot esdevenir un símbol eròtic, per després insistir-nos en el fet que la baixada a l’infern no és més que un acte de redempció fet per una bona causa (..), amb tota l’intriga no fent més que donar voltes a una sèrie de sortides típicament melodramàtiques (..) als moments finals.


Eduardo De Vicente: El sexe i el respecte [article sense enllaç] (Èxit, núm. 57, suplement d’El Periódico, setmana del 13 al 19 de desembre de 2007)

Opina Eduardo De Vicente que aquest film de Sam Garbarski podria perfectament ser un Loach o un Frears (..): llança els dards contra la societat, que impedeix obtenir diners a la protagonista a causa de l’edat, (..) i també en critica les manies i la hipocresia per mitjà de les amigues (..)


 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!