Sundance 2007: estrenes que en veurem

Bona part de les pel·lícules de Sundance que segurament acabaran estrenades a casa nostra, o, si més no, es projectaran als festivals de renom, les agrupen en la secció no competitiva anomenada Premieres. Es tracta de produccions formalment independents, però avalades per actors com Michael Douglas, Penélope Cruz, Brenda Blethyn, Julie Christie, Jared Leto, Gwyneth Paltrow, Josh Harnett, Samuel L. Jackson o… Antonio Banderas. Algunes d’aquestes pel·lícules les han dirigides cineastes que han aconseguit un cert renom amb una o dues pel·lícules anteriors, com és el cas del nou treball del director de Hustle & Flow. D’altres signifiquen el debut rere la càmera de gent com Sarah Pooley,  Jack Paltrow o John August (el guionista de Charlie i la fàbrica de xocolata). Temàticament, s’hi toca qüestions d’impacte com l’assassinat de John Lennon, els estralls de l’Alzheimer, la revolta contra la guerra del Vietnam, el tràfic de menors, l’impacte de la SIDA en la comunitat afroamericana… Hi trobem històries de superació personal, marrecs que xalen amb Rambo, relats fantàstics, comèdies més o menys irreverents, drames…

En aquest post recullo la llista de films de la secció no competitiva Premieres. Recordeu que, de les pel·lícules de ficció que participen en les seccions competitives, les llistes les he publicades en un altre post, a què podeu accedir clicant aquí: Sundance 2007: ficcions en competició Igualment, la llistes de la secció no competitiva Spectrum, l’he penjada en un altre post (posterior a aquest) i hi podeu accedir clicant aquí: Sundance 2007: Hal Hartley, Tom DiCillo, Steve Buscemi, Justin Theroux… Pel que fa als documentals, en trobareu les llistes a: Sundance 2007: documentals a competició

(Per seguir, cal que aneu a “Vull llegir la resta de l’article”)

Secció no competitiva Premieres

An american crime. Director: Tommy O’Heaver. Relat en clau de ficció de la història real d’una perturbada mestressa de casa que, als anys seixanta, en un suburbi d’Indiana, va tancar una noia al soterrani de casa seva, fent-li passant un calvari torturador. Pel·lícula “carn de Sitges”, dirigida per l’antic lider de la banda de rock underground The CaveLords, i a qui devem títols anteriors com la queer Billy’s Hollywood Screen Kiss i la comedia musical i adolescent Get over it. Al repartiment d’ An american crime hi trobem Ellen Page, James Franco, Bradley Witford i Catherine Keener.

Away from her. Directora: Sarah Polley. Primer llargmetratge que dirigeix Sarah Polley, la noia de La vida secreta de les paraules (Isabel Coixet) i, sobretot, la magnífica actriu d’Atom Egoyan. Julie Christie i Gordon Pinset incorporen una parella ja gran que, després de dècades de vida conjugal, han d’encarar la crua realitat: ells té l’Alzheimer tan avançat que ha d’ingressar peremptòriament en una residència. Durant un mes d’adaptació, ell no l’ha poguda ni visitar i, quan finalment arriba el dia que pot tornar a veure-la, es troba que Fiona (Julie Christie) no el reconeix i, a més, s’ha enamorat d’un altre intern. Malgrat el distanciament físic i ara també afectiu entre la seva dona i ell, Grant (Gordon Pinset) ha de sacrificar-se i revifar l’amor a Fiona, per garantir-ne la felicitat.

Black Snake Moan. Director: Craig Brewer. Samuel L. Jackson, Christina Ricci i Justin Timberlake en una història de violència, amb què Brewer torna a Sundance després d’haver-hi triomfat amb Hustle & Flow (2005) -Òscar a la millor cançó i nominació al millor actor-. Per a Rae, el desig és una malaltia febril que la du a tenir ardents relacions sexuals amb tots els homes i els nois que topa a la seva petita ciutat de Tennessee. Quan el seu xicot se’n va a fer el servei militar, Rae es llança a excessos salvatges. Atonyinada i deixada per morta, la recull un bluesman que s’ha reformat, un home negre, reservat, que es reprimeix la seva pròpia i profunda ràbia i que es promet a si mateix que revifarà Rae.

Chapter 27. Director: Jarrett Schaefer. Un espantós cop d’ull a la ment pertorbada de Mark David Chapman els dies abans d’assassinar John Lennon i la seva dèria amb el clàssic de J.D. Salinger, El vigilant en el camp de sègol. Jared Leto, l’Hefestió d’ Alexander (Oliver Stone), el fill drogoaddicte de Requiem for a dream (Darren Aronofsky), el germà de Nicolas Cage a Lord of War (Andrew Niccol), és ara Mark David Chapman, l’assassí de Lennon.

Chicago 10. Director: Brett Morgen. Imatges d’axiu, combinades amb animacions i amb la música de la banda sonora, conformen aquesta mirada de 8 individus que van ser jutjats per haver participat a les manifestacions contra la guerra del Vietnam durant la Convenció Demòcrata de 1968. El nou documental del director de The Kid Stays in the Picture (que evocava la figura del productor Robert Evans). Ara, amb les veus de Nick Nolte, Hank Azaria, Mark Ruffalo, Liev Schreiber, Roy Scheider, James Urnabiak…

Clubland. Director: Cherie Nowlan. Comèdia australiana sobre la iniciació sexual d’un noi tímid i inexpert, la seva cridanera i comedianta mare (Brenda Blethyn) i la seva enèrgica, accidentalment graciosa xicota. Haria de ser perfecta, la història d’amor entre el noi, de nom Tim, i la seva mossa; però ell arrossega un secret: els seus pares són “artistes” i mai no hi ha hagut cap enamorament a la història de la seva família.

The Good Night. Director Jake Paltrow. Un home troba que és més feliç amb la dona dels seus somnis que no pas en la seva miserable realitat quotidiana. El germanet de Gwyneth Paltrow debuta al cinema acomboiat per Penélope Cruz, Danny De Vito i, per descomptat, per Gwyneth.

King of California. Director: Mike Cahill. Un pare desequilibrat (Michael Douglas) surt del psiquiàtric i vol convèncer la filla (Evan Rachel Wood) que hi ha or de l’època espanyola enterrat en algun lloc de la ciutat.

Life support. Director: Nelson George. Una mirada a la crisi que la SIDA causà en la comunitat afroamericana, a través dels ulls d’una mare que superà la drogoaddicció i es convertí en capdavantera de la seva comunitat en la lluita contra la SIDA. Queen Latifah destaca en el repartiment d’aquest telefilm basat en una història real.

Longford. Director: Tom Hooper. Telefilm del britànic Tom Hooper (realitzador d’episodis de la sèrie Gent del barri i de la “telemovie” Elizabeth I, guardonada als Globus d’Or), que, amb guió de Peter Morgan (La reina, Stephen Frears, 2006), i amb Jim Broadbent i Samantha Morton al repartiment, traça el retrat de Lord Longford, un incansable batallador britànic, partidari de la rehabilitació de delinqüents, les idees del qual sovint acabaven en furibunds debats polítics i en conflictes personals.

The nines. Director: John August. El guionista de Tim Burton a Charlie i la fàbrica de xocolata (2005), Big Fish (2003) i La núvia cadàver (2005) i de la independent Go (Doug Liman); però també el de Titan A.E. i de les dues versions cinematogràfiques d’Els Àngels de Charlie, John August, debuta com a director de llargmetratges amb aquest film que du per inquietants i misteriosos camins  les entrelligades vides d’un actor problemàtic, un presentador de televisió i un famós dissenyador de videojocs.Al repartiment: Hope Davis i Ryan Reynolds.

Resurrecting the Champ. Director: Rod Lurie. La vida i la carrera d’un periodista esportiu (Josh Harnett) tenen un cop de sort quan topa amb la història que pot encarrilar-li definitivament la seva trajectòria professional: ha descobert que una antiga superestrella dels pesos pesats (Samuel L. Jackson), a qui tothom donava per mort, és viu i vagareja borratxo pels carrers. Per fi, es podrà guanyar el respecte de la seva pròpia dona i del director del diari, i superar el fantasma del seu pare, un periodista, el prestigi i la personalitat del qual han planat sempre en l’esperit d’aquest fill que, ara, ha d’encarar la seva descoberta i no és gens segur que pugui aguantar el pes que això comporta.

 

 

The Savages. Directora: Tamara Jenkins. Una història irreverent sobre la vida, l’amor i la mortalitat; la tragicomèdia d’un parell de germans (Laura Linney i Philip Seymour Hoffman), engolits per la mena de vida absorbent que duen -tant l’un com l’altre-, i que sobtadament han de fer-se càrrec del seu pare, molt vell, de qui no en voldrien saber res i que mai no s’ha preocupat d’ells.

Son of Rambow. Director: Garth Jennings. Ambientada en un llarg estiu anglès de començament dels vuitanta, aquesta nova comèdia del director de La guia de l’autoestopista gal·làctic parla de l’amistat, de la fe i del fantàstic negoci de fer-se gran. En Will és el fill gran d’una família religiosa i  estricta amb la moral, fins al punt que mai no s’ha pogut barrejar amb altra mena de gent, ni escoltar música ni veure la televisió. Això fins que queda enganxat a l’extraordinari món de Lee Carter, el terror de l’escola i realitzador d’estrafolàries home movies. El títol de la pel·lícula, Son of Rambow, té a veure amb el fet que aquest pinta d’en Lee Carter té la mala bava de passar-li, al pobre Will, una còpia pirata de Rambo, que trasbalsarà la criatura…

El camino de los ingleses. Director: Antonio Banderas. Pel·lícula ja estrenada a casa nostra i de la qual ja n’he parlat (podeu llegir-na l’article, clicant aquí: El camino de los ingleses).

Trade. Director: Marco Kreuzpaintner. Adriana, una noieta mexicana de 13 anys, l’han segrestada uns traficants, per a treure’n profit al mercat de la prostitució. El seu germà de 17 anys, Jorge, emprèn una missió desesperada per a salvar-la. Quan Jorge aconsegueix esquivar els agents d’immigració i el munt d’obstacles que ha de superar per seguir el rastre dels segrestadors, troba en Ray, un policia de Texas que va perdre la seva pròpia família en mans dels traficants i que farà costat al noi en la recerca de la seva germana. El director alemany Marco Kreuzpaintner es va donar a conèixer internacionalment amb Sommersturm / Tempesta d’estiu (2004), pel·liculeta que narrava el despertar sexual d’un jove piragüista, enamorat d’un company d’equip. Amb l’èxit d’aquella cinta, se n’ha anat cap al continent americà i ha fitxat Kevin Kline perquè incorpori el paper del policia de Texas.

Year of the dog. Director: Mike White. Guionista de Nacho Libre (Jared Hess, 2006), de Escola de rock (Richard Linklater, 2003), de The Good Girl (Miguel Arteta, 2002) i, entre d’altres, de la sèrie de televisió Dawson’s Creek, Mike White debuta com a director amb Year of the dog, el còmic drama d’una secretària feliç i afortunada, magnífica amiga i germana, eficaç treballadora que viu sola amb el seu estimadíssim gos. Ella es diu Peggy i el gos, Pencil. Sobtadament, Pencil se li mor i Peggy, la pobre, queda descol·locada: ha d’embarcar-se en un viatge de transformació personal…divertit, commovedor i ben incert. Molly Shannon és Peggy, encapçalant el repartiment en què identifiquem Peter Sarsgaard, John C. Reilly i Laura Dern.

Afegeix un comentari