Canes 2014 · Competició: “Sils Maria”, d’Olivier Assayas

Olivier Assayas torna a treballar amb la gran Juliette Binoche, en aquest film ambientat a l’ambient teatral, en què personatge i actriu entren en conflicte, sota la llosa inevitable del pas del temps, en el que sembla una nova reflexió del cineasta francès sobre la representació i les seves formes.

FOTO © Carole Béthuel / Les Films du Losange Juliette Binoche, a Sils Maria, d’Olivier Assayas


Sils Maria (Sils Maria | Clouds of Sils Maria)

Direcció: Olivier Assayas. Guió: Olivier Assayas. Producció: CG Cinéma (França), CAB Productions (Suïssa), Ezekiel Film Production (EUA), Pallas Film (Alemanya), Vortex Sutra (França), arte France Cinéma (França). Durada: 2h03.

Repartiment: Juliette Binoche (Maria Enders), Kristen Stewart (Valentine), Chloë Grace Moretz (Jo-Ann Ellis), Lars Eidinger (Klaus Diesterweg), Johnny Flynn (Christopher Giles), Brady Corbet (Piers Roaldson).

Sinopsi: Al cap de vint anys d’haver triomfat interpretant Sigrid —la noia atractiva que fascina i du al suïcidi Helena, una dona granada—, la Maria Enders (Juliette Binoche), que ara és al cim de la seva carrera internacional, ha d’entomar novament aquesta peça teatral, però de l’altra banda de la barrera. És a dir, ha d’encarnar el paper d’Helena, la víctima i ho ha d’encaixar, encarant els seus propis dubtes i inseguretats, propis de la seva edat i que fins ara havia esquivat. Se’n va a assajar-lo a Sils Maria —una zona arraconada dels Alps—, amb la seva ajudant (Kristen Stewart). El paper de la jove Sigrid li han donat a una xicoteta de Hollywood (Chloë Grace Moretz), propensa als escàndols.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=KQnY0bDPTq4]

Vídeos: Altres tràilers | Vídeos al web del Festival de Canes.

Vendes internacionals: MK2. Distribuïdores: Les Films du Losange. Més informació: Web oficial | Imdb (ang) | Unifrance (fr) | Cineuropa (fr) | AlloCiné (fr) |  CommeAuCinéma (fr) | MyMovies (it).


FESTIVAL DE CANES 2014

Competició

Sils Maria


Apunts d’aquest blog relacionats amb el film ran de Canes 2014: Revista de premsaOlivier Assayas: “La pel·lícula té la llarga història que discretament compartim Juliette Binoche i jo” | Primeres reaccions | Canes 2014: programa del dv 23 | Tot Canes 2014 | Canes 2014: la Competició.

Reconeixements a Canes 2014: no.


Altres apunts d’aquest blog relacionats amb el film: Altres veus. Estrena: al mercat francès. 20.08.2014; al mercat espanyol, 12.06.2015.

Reconeixements: Premis i nominacions. Altres festivals: Altres festivals.


Director: Olivier Assayas (París, França, 25.01.1955). Fill del guionista Jacques Rémy. Crític de Cahiers du Cinéma entre 1980 i 1985, és autor de diversos llibres: Hong-Kong Cinéma (1984), Conversation avec Bergman —escrit conjuntament amb Stig Björkman— (1990), Éloge de Kenneth Anger (1994), Une adolescence dans l’après-mai (2005), Présences (2009). Amb una etapa de guionista, sobretot d’ André Téchiné —Rendez-Vous (1985),  Le Lieu du crime (1986)—, el 1979 ja s’havia estrenat com a director de curtmetratges, debutant amb Copyright; activitat que el dugué a Canes el 1983 amb Laisse inachevé à Tokyo i en la qual persistí fins el 1984. Tot seguit passà al terreny dels llargmetratges. En la seva filmografia es dibuixen dues línies: una, d’inspiració autobiogràfica, en què excel·leix, i una altra, més aviat reflexiva sobre les formes de representació, en què ha obtingut resultats desiguals.

Extracte de la seva filmografia: Désordre (1986), L’eau froide (1994), Irma Vep (1966), HHH – Un portrait de Hou Hsiao-Hsien (1997), Final d’agost, començament de setembre (1998), Els destins sentimentals (2000), Demonlover (2002), Clean (2004), Paris, je t’aime —episodi “Quartier des Enfants Rouges”— (2006), Boarding Gate (2007), Chacun son cinéma —epidosi “Recrudescence”— (2007), Les hores de l’estiu (2008), Carlos (2010), Després de maig (2012), Sils Maria (2013).

Presències a Canes: Assayas al Festival de Canes.


 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *