Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

28 de març de 2011
0 comentaris

Canes 2011: ni Cronenberg, ni Coppola, ni Salles, ni Wong, ni Almodóvar?

Segons Les Inrockuptibles, David Cronenberg no presentarà Un mètode perillós a Canes. Fonts de la distribuïdora asseguren que no la tindrà acabada, d’altres apunten que el comitè de selecció del Festival l’ha rebutjada. Això em recorda molt el que va passar amb l’últim Jarmusch, Els límits del control, que acabà anant a Sant Sebastià —no oblidéssim que la seva Promeses de l’est inaugurà precisament Sant Sebastià 2007—.

Quant a la resta de noms que donen per “absents” de Canes 2011, reconeixen que no en tenen confirmació oficial. De Coppola, recullen el rumor segons el qual encara estaria treballant el muntatge de Twixt Now and Sunrisethriller d’època, amb seqüència en 3D inclosa, que trobar un autor de noveles de por (Val Kilmer) amb el diable—. De Walter Salles, també diuen que no haurà acabat el muntatge d’ On the road, adaptació del relat de Kerouac. De Wong Kar-wai, es fan ressó del que s’ha publicat a Le Film Français, en el sentit que el cineasta encara ha de rodar noves seqüències de The Grandmasters i, com ja avançava Variety, sembla que fins a final d’any, res de res.

De sorpresa titllen que Pedro Almodóvar no acabi anant a Canes, tot i tenir acabada La piel que habito. Recorrent novament a Le Film Français, ho atribueixen a una sorpresa, un ganxo, que té la pel·lícula i que Almodóvar no voldria desvelar tants mesos abans que s’estreni comercialment (el setembre a Espanya i part de la nostra cartellera; un incert segon semestre de 2011, a França i bona part de la resta de la nostra cartellera). Tanmateix, accepten que l’equip de comunicació del film ho desmenteix, declarant que “és massa d’hora per anunciar res i que res no és encara oficial”.

Deixa’t estar… el cas és que totes aquestes pel·lícules tenen una “publicitat” complementària amb això dels rumors i això no va malament a  ningú. Ras i curt, a hores d’ara jo no en descartaria cap d’aquests títols (llevat potser del de Cronenberg), per bé que, des del primer moment, ja hi ha hagut arguments prou solvents com per considerar que no hi serien a Canes 2011.

Per cert, aquests havien estat els pronòstics inicials de Les inrocks (08.03.2011), que ara han corregit un pèl.

“Filtracions” franceses

La selecció oficial de Canes reserva un nombre de tres o quatre títols per a obres d’autors francesos. És el que alguns anomenen “La selecció francesa”, que té una dinàmica pròpia i fins a cert punt autònoma de la resta de la tria. Explico això perquè aquests dies hi ha hagut moviment, segur, o n’hi ha d’haver, com en deixen constància algunes “filtracions”, segons les quals dos títols distribuïts per Le Pacte i que ven internacionalment Celluloid Dreams, haurien ja estat acceptats per competir per la Palma d’Or. Es tractaria de Pollastre amb prunes, de Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud, que hi tornarien després de l’èxit de Persèpolis, i Les bien-aimés del sobrevaloradíssim Christophe Honoré. Fóra pas estrany, i encara hi hauríem d’afegir L’imperi, de Bruno Dumont, i El monjo, de Dominik Moll; sobretot si tenim en compte que hi ha coincidència general, a tots els  rumors que corren, que Imperdonables, d’André Téchiné, aniria a Venècia —perquè es veu que l’ha filmada a la ciutat dels canals… però també és ecrt que s’estrena a França a mitjan agost, cosa que no li impediria ser a la Mostra, però potser no és la dada que més ajudi a descartar-la per Canes…—. I Garrel, sobretot Philippe Garrel, que ja va fer una excepció en presentar a la Croisette La frontera de l’alba, sembla segur que amb Un estiu calent tornarà a Venècia, on se l’ha tractat sempre molt bé (potser és que no vol coincidir a Canes amb la seva família política, els Sarkozy-Bruni…). De totes maneres, tampoc hem de descartar que aquestes “filtracions” siguin una mena de pressió sobre els seleccionadors abans de prendre les decisions o una manera d’aprofitar la rumorologia per fer “publicitat gratis” als films esmentats. El 14 d’abril, data que es farà oficial la Selecció Oficial 2011, sortirem de dubtes.

“Ioncinema” actualitza les previsions

El blog Ioncinema que, a mitjan febrer va obrir la capsa dels trons de les previsions d’enguany, les ha actualitzades amb sengles apunts: More 2011 Cannes Projections: Antoniak, Kwon-Taek, Zvyagintsev and Hong-jin Na i Tipped for Cannes: Tawfik Abu-Wael’s Tanathor.

I mentrestant, al “Club 7 Cinema”

Estic preparant la infor,ació de Canes 2011, a partir precisament de tots aquests rumors. Ara com ara ja porto començades les fitxes de més de 40 títols i me’n falten cap a 40 més. Paral·lelament, per a cada film potencialment seleccionable, obro carpeta al meu arxiu electrònic, amb l’objectiu d’anar-hi recollint tot el material que es va posant en circulació (fotografies, dossiers de premsa, etc.). A partir d’avui ja aniré completant les dels films que poden anar a competició, mentre de mica en mica també aniré obrint les de la quarantena que em falta obrir. La idea és que el 14 d’abril ja ho tingui molt avançat i que les fitxes i carpetes de tots els films descartats, quedin pendents per a Venècia 2011, Sant Sebastià 2011, Berlín 2012 o Canes 2012.

FOTO

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!