Sant Sebastià 2008: el Japó en negre

Amb 43 pel·lícules, el Festival de Cinema de Sant Sebastià ( repassarà les diverses variants dels cinema negre que s’ha produït al Japó al llarg de la Història del Cinema. Per tant, hi haurà films muts i obres que l’organització defineix com a clàssiques, noves tendències i descobriments.

Anant a Vull llegir la resta de l’article: Les pel·lícules de la retrospectiva “Japón en negro”.

FOTO Cartell de la retrospectiva dedicada al cinema negre japonès

  • A Diary Of Chuji’s Travels (Chuji tabi nikki, 1927) Daisuke Ito
  • Jirokichi The Rat (Oatsurae Jirokichi Goshi, 1931) Daisuke Ito
  • Police Officer (Keisatsukan, 1933) Tomu Uchida
  • Dragnet Girl (Hijosen no onna, 1933) Yasujiro Ozu 
  • Stray Dog (Nora Inu, 1949) Akira Kurosawa 
  • I Saw The Killer (Kyatsu o nigasu na, 1956) Hideo Suzuki
  • Stake Out (Harikomi, 1957) Yoshitaro Nomura 
  • Endless Desire (Hateshinaki yokubo, 1958) Shohei Imamura 
  • Afraid to die (Karakkaze yarô, 1960) Yasuzo Masumura
  • The Sun’s Burial (Taiyo No Hakaba, 1960) Nagisa Oshima
  • The Last Gunfight (Ankokugai no Taiketsu,1960) Kihachi Okamoto
  • Greed in Broad Daylight (Hakuchuu no Buraikan, 1961) Kinji Fukasaku
  • Pigs And Battleships (Buta to gunkan, 1961) Shohei Imamura
  • Zero Focus (Zero no shoten, 1961) Yoshitaro Nomura
  • High and Low (Tengoku To Jigoku, 1963)  Akira Kurosawa
  • Theater Of Life: Hishakaku  (Jinsei Gekijo – Hishakaku, 1963) Tadashi Sawashima
  • Youth Of The Beast (Yaju no seishun, 1963) Seijun Suzuki 
  • Pale Flower (Kawaita Hana, 1964) Masahiro Shinoda
  • Abashiri Prison / Man from Abashiri jail (Abashiri bangaichi, 1965) Teruo Ishii 
  • Brutal Tales Of Chivalry (Showa Zankyoden, 1965) Kiyoshi Saeki
  • The 893 Gang (893 Gurentai, 1966) Sadao Nakajima
  • A Colt Is My Passport (Koruto wa Ore no Pasupoto,1967) Takashi Nomura
  • Big Time Gambling Boss (Bakuchi-uchi: Socho Tobaku, 1968) Kosaku Yamashita
  • Man Without A Map / Ruined Map (Moetsukita chizu, 1968) Hiroshi Teshigawara
  • I, The Executioner (Minagoroshi no reika, 1968) Tai Kato
  • Shinjuku Mad (Shinjuku Maddo, 1970) Koji Wakamatsu
  • Stray Cat Rock: Sex Hunter (Nora-neko rokku: Sekkusu Hanta, 1970) Yasuharu Hasebe
  • Cherry Blossom Fire Gang (Junko intai kinen eiga: Kantô hizakura ikka, 1972) Masahiro Makino
  • Female Prisoner #701: Scorpion (Joshuu 701-Go: sasori, 1972) Shunya Ito
  • Battles Without Honor And Humanity (Jingi naki tatakai, 1973) Kinji Fukasaku 
  • Graveyard Of Honor (Jingi no hakaba, 1975) Kinji Fukasaku
  • The Inugami Family (Inugamike No Ichizoku, 1976) Kon Ichikawa
  • The Man Who Stole The Sun (Taiyo wo nusunda otoko, 1979) Kazuhiko Hasegawa
  • The Beast To Die (Yaju Shisubeshi, 1980) Toru Murakawa
  • The Yakuza Wives (Gokudo no onna-tachi, 1986) Hideo Gosha 
  • Violent Cop (Sono otoko kyobo ni tsuki, 1987) Takeshi Kitano 
  • The Most Terrible time In My Life (Waga jinsei saiaku no toki,1993) Kaizo Hayashi
  • Gonin (Gonin, 1995) Takashi Ishii
  • Onibi – The Fire Within (Onibi, 1995) Rokuro Mochizuki
  • Rainy Dog (Gokudo Kuroshakai, 1997) Takashi Miike
  • Bullet Ballet (Baretto Baree, 1998) Shinya Tsukamoto
  • Serpent’s Path (Hebi no michi, 1998) Kiyoshi Kurosawa
  • Jubaku: Spellbound (Kinyû fushoku rettô, 1999) Masato Harada
  • Afegeix un comentari

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *