R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

6 de juny de 2013
0 comentaris

L’esport no entén de crisi

la capital de l’anoia rep la segona edició de la IURNS

Andreu Rifé es va encarregar de posar punt i final a un dia ple d’activitats

Igualada busca un cop l’any posicionar-se en el mapa català com a referent d’esport, comerç i oci, i aquest any ha tornat a superar la prova amb èxit. Situada ja de manera fixe en el primer cap de setmana de juny, aquest dissabte passat la capital anoienca acollia la segona edició de l’Igualada Urban Running Night Show, una iniciativa d’Ocisport i amb el patrocini principal de Punto Blanco, que combina esport (cursa urbana i nocturna de 5 i 10km, cursa de cotxets i cursa de patinets), comerç (botigues obertes fins les 12 de la nit) i oci (concerts i performance pels carrers de la ciutat).

La cursa va comptar amb la participació especial de l’igualadí i campió del món de duatló l’any 2011 Roger Roca, qui va quedar primer classificat en la cursa de 10km en la primera edició de l’any passat, i també va guanyar la d’enguany amb un temps de 31:48 minuts. Pel que fa a la participació femenina va destacar Sílvia Torreblanca, amb una marca de 42:30 minuts, seguida d’Aurora Bargalló (42:37) i Sònia Tarrago (43:01). També participava el periodista de TV3 i maratonià Xavier Bonastre i altres atletes locals i d’arreu de Catalunya.

En les dues edicions de la cursa es buscava captar molta participació femenina. Aquest any se situava al voltant del 45%. “En aquest sentit ens ajuda molt l’obsequi de roba interior que ofereix el patrocinador Punto Blanco”, afirma Ramon Prat, d’Ocisport.

Després de l’eufòria de la cursa, Andreu Rifé posava la cirereta del pastís. El cantant i actor, molt conegut gràcies a posar la banda sonora de la popular sèrie Polseres Vermelles amb el tema “fil de llum”, va ser l’encarregat de posar punt i final a la nit oferint un concert a la Plaça de Cal Font, l’epicentre de l’esdeveniment.

L’èxit es reflectia en les xifres: si la primera edició va comptar amb uns 1.200 corredors, aquest any el nombre d’inscrits es situava molt a prop dels 2.000. A aquests s’hi van sumar els acompanyants dels corredors, els igualadins i gent de més de 170  poblacions diferents (prop de 20.000 persones en total) que van aprofitar per gaudir dels serveis especials que oferien els comerços, les zones chill out situades a les petites places del centre i dels descomptes especials que oferien molts dels bars i restaurants. El centre d’Igualada es va omplir d’un ambient festiu i familiar fins la matinada.

L’organització volia en tot moment incentivar la compra en comerços locals i en productes de proximitat. Per aquest motiu, apart de l’iniciativa de l’Igualada Shopping Night, l’avituallament dels atletes es va fer amb productes com ara els formatges de La Tossa, produïts a Santa Margarida de Montbui, o les xocolatines de Simón Coll, fetes a Sant Sadurní d’Anoia.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!