R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

7 de juny de 2013
0 comentaris

Igualada torna a bategar a ritme de REC.0

Més de 50 primeres marques a preus radicals es situen al barri industrial del Rec

Benedetta Tagliabue dissenya les pop up stores dels dissenyadors independents

El barri industrial del Rec d’Igualada es transforma dos cops l’any per a donar cabuda a botígues efímeres (conegudes com pop up stores) que durant tres dies venen el seu estoc i mostruiari amb descomptes a partir del 60%. Aquest any arriba la vuitena edició, es realitza els dies 5, 6, 7 i 8 de juny i ve amb novetats: més marques, més dies (s’afexeig el dimecres amb l’Openning Day i dura fins dissabte), més espais i més espectacle.

El que durant la resta d’any és un barri poc transitat i amb les antigues fàbriques tèxtils i adoberies (la majoria abandonades), durant el Rec Experimental Stores es transforma en la combinació de punts musicals, decoració, bars i pop up stores amb marques com ara Anaïd Kupuri, Antonio Miró, Buff, Custo Barcelona, David Valls, Desigual, Dütch Delight, Josep Abril, Kickers, Lacoste, Levi’s, Messcalino, Miriam Ponsa, Nice Things, Pepe Jeans, Punto Blanco, Quiksilver, Roxy, Sita Murt, TCN, Textura, Vialis i un llarg etcètera.

L’edició d’aquest any compta amb la col•laboració especial de la prestigiosa arquitecte Benedetta Tagliabue, que ha dissenyat la pop up store on es centraran els dissenyadors independents, com ara Miriam Ponsa o David Valls (els dos igualadins). Tagliabue, directora de l’estudi d’arquitectura Miralles Tagliabue EMBT, fa temps que està fortament vinculada a Igualada tant a nivell professional com personal, ja que era companya d’Enric Miralles, arquitecte igualadí del premiat Cementiri Nou d’Igualada, on està enterrat. La dissenyadora ha ubicat dins la pop up store l’obra “La Cassetta de Benedetta”, realitzada l’any 2000 per encàrrec del recent director desaparegut Bigas Luna.

La iniciativa segueix atraient a gent de tot Catalunya, i busca potenciar un barri mig oblidat però amb un gran potencial, tant a nivell estètic com històric. És una iniciativa que va començar l’any 2009 de la mà de sis persones que volien transformar el barri del Rec (aparentment de manera efímera però per anar calant de mica en mica) en un referent en moda i creativitat, aconseguint, així, rescatar el patrimoni cultural de les antigues adoberies.

En la primera edició passada la ciutat va acollir al voltant de 60.000 visitants, i aquest any s’espera incrementar la xifra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!