Roc Fernàndez [bloc] és l’artífex d’aquest creixement. A diferència d’altres partits, però, Fernàndez ha disposat de suport polític intern i de certs recursos en l’àmbit de la formació i la difusió. CDC és el partit que, després del PSC, més hi ha destinat a estendre la taca d’oli dels seus arguments a través dels blocs. En aquest sentit, hi ha referents convergents que han jugat el paper de llebre. Curiosament, bona part d’ells amb càrrecs institucionals. Alcaldes, regidors i diputats han tibat d’una militància que s’ha pujat al carro de la blocosfera, sense desatendre altres eines 2.0. Els que en fan un ús més intensiu i meritori, en la meva modesta opinió, són Albert Batalla [bloc], Carles Agustí [bloc], Carles Campuzano [bloc], Carles Puigdemont [bloc], Carme-Laura Gil [bloc], Cristòfol-Josep Bordes [bloc], Enric Canela [bloc], Jaume Ciurana [bloc], Joan Mora [bloc], Quim Fernàndez [bloc] i Santi Vila [bloc], entre d’altres.
La blocosfera convergent té un hits temàtics. La teoria de la conspiració i la desnacionalització dels mitjans públics de comunicació és recurrent. Aquest és un apunt molt recent. També té molt d’èxit l’apunt sobre el daltabaix d’Esquerra, molt repetit per cert. Escassegen, però hi l’excepció que confirma la regla, el crític. Com fa Guillem Carol a L’estratègia contra el candidat. O, en un altre estil, el de Martí Cabré sobre Proximitat i llunyania en el si de CDC.
Que CDC aposta per la web 2.0 com a eina de proselitisme polític ho acaba de confirmar el fet que el partit ha fitxar el blocaire Marc Vidal [bloc] i la seva empresa per dinamitzar aquesta campanya de les eleccions europees i, un cop superades, el conjunt de la organització. Un agitador 2.0 professional és l’última novetat al carrer Còrsega, on Roc Fernàndez ja no serà l’únic encarregat del front blocaire i 2.0 dels nacionalistes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
lamentable fitxatge. venedors de fum sense cap mena de valor que no siguin els diners
és evident que els partits han de contractar gent i empreses expertes en els temes que els ocupen. Igual que experts en comunicació i telegenia han de contractar experts en els nous llocs de la web 20 i en Marc és un dells. De fet vaig estar en un master a la universitat que ell va donar i em sembla que aporta molt més que temes en xarxa, va comentar com s’estructuren les comunitats en xarxa i una cosa que anomena grasruts molt interesant. Ara cal saber qui son els de les altres partits…