Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

25 de setembre de 2008
0 comentaris

“Màrqueting polític: L’art de guanyar eleccions”

Títol: Màrqueting polític: L’art de guanyar eleccions

Autor: Toni Aira (Barcelona, 1977) [bloc] és periodista. Dirigeix el diari ElSingularDigital.cat. També
treballa com a professor a la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL),
on ha estat cap de premsa i on s’ha doctorat. Participa els
dijous a la tertúlia política del programa Problemes domèstics, que
presenta el Manel Fuentes a Catalunya Ràdio. És articulista de l’AVUI
i de la revista SÀPIENS. Forma part de l’INCOPO (Investigadores en
Comunicación Política) i de l’ACOP (Asociación de Communicación Política). Ha escrit el llibre La veu de l’experiència (Dèria Editors) i és coautor del llibre col·lectiu De Pujol a Maragall (Documenta Universitaria).

Edita: Trípodos

Apunt: “La política canvia, i els polítics, també: arriba l’era del màrqueting polític.
En una societat hipermediàtica, basada en l’entreteniment audiovisual,
la imatge cotitza a l’alça i el llenguatge dels polítics s’hi adapta. Les seves
paraules han de connectar ràpidament amb un auditori escèptic i aficionat
a fer zàping que està esperant que algú li atregui l’atenció amb força.
Els partirts dediquen a aquest propòsti tècniques marquetinianes que
tenen un objectiu per damunt de la resta: guanyar eleccions. El màrqueting polític esdevé nuclear alhora que agent de canvi de la
política. Si admetem que els mitjans de comunicació són peça clau per
confegir la política tal i com l’entenem avui, seria absurd no convenir
també que el mateix concepte de comunicació política evoluciona i
s’adapta a l’entorn. Així és com, en el context de campanya permanent
en què la societat actual sotmet els polítics, no es pot restringir l’àmbit
marquetinià de la política als quinze dies de la campanya electoral oficial.
Aquells quinze dies que abans constituïen el punt àlgid de l’apel·lació
al vot, de les consignes, dels missatges persuasius, dels eslògans i del
contacte del líder amb l’electorat potencial, ara no són més que la recta
final d’una llarga cursa que dura quatre anys i que comença i acaba el
mateix dia: la jornada electoral. Som davant d’una nova manera de fer política, més directa, més estètica,
més teatral. El màrqueting polític hi guanya minuts de protagonisme.
I la raó és clara: en temps de campanya permanent posa a l’abast guanyar
eleccions fent que la política entri pels ulls.”

[Els lectors podeu animar-vos a comentar el llibre aquí.]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!