¿Com l’ha de defensar, si es tracta de fer una campanya de sensibilització que pretén seduir i atraure els catalanoparlants i els potencials catalanoparlants arribats d’arreu a trobar-se en un terreny lingüístic comú a l’entorn del català? Doncs fent servir campanyes, entre d’altres mesures. De la mateixa manera que altres aconsegueixen campanyes gratuïtes fent servir l’eurocambra [ACN: El Parlament Europeu censura la immersió lingüística], amb més ressò i menys despesa que l’Encomana el català del Govern de la Generalitat. Publicitat gratuïta, una vegada més de la factoria Alejo Vidal-Quadras, que acaba de marcar un gol per l’escaire, fent servir la majoria conservadora a la cambra europea, als eurodiputats catalans Maria Badia [bloc], Raimon Obiols [bloc], Ignasi Guardans [bloc] i Raül Romeva [bloc] [Aliança catalana en favor de la llengua a Brussel·les]. Efectivament, ha estat una maniobra [ACN: PSC i ERC atribueixen a una maniobra del PP l’informe del Parlament Europeu que censura la immersió lingüística]. Un cop baix, recurrent d’altra banda. Es veu que el PP català i espanyol sempre intenta col·locar paràgrafs que posen en dubte la immersió lingüística a Catalunya, amb l’excusa de la capacitat d’elecció dels pares a la llengua oficial a tot l’Estat.
Mentre aquí juguem amb les gracietes i a destacar les misèries dels costos de campanyes de foment del català, la catalanofòbia no afluixa i té molt clar el seu rumb. La bandera de la batalla lingüística també funciona en la campanya gallega [ACN: Feijóo demana el vot dels gallecs de Catalunya i “no cometrà l’error” del Govern de no donar “més llibertat lingüística”]. Mentrestant, i per no perdre l’optimisme, els defensors del català a Internet celebren el seu vuitè aniversari i coincideix en què l’exitós domini .cat, que acompanya el que és la vint-i-tresena llengua més usada a la xarxa, aposta per l’abaratiment dels costos. Com diria aquell, ladran luego cabalgamos. (Perdoneu la cita en castellà.)
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!