Run For Fun - Salva Pou

Atletisme Català de fons

11 de maig de 2010
Sense categoria
0 comentaris

Patronat d’Esports de Barberà del Vallès

Barberà del
Vallès, 14 de maig de 2010
 

Il·ltra Sra. Ana del Frago 

Els sota signants

EXPOSEM

Hem tingut coneixement que està en fase d’aprovació el “Reglament regulador d’ús de les instal·lacions esportives municipals del patronat municipal d’esports de Barberà del Vallès”  

Com abonats i/o usuaris de les instal·lacions del Patronat Municipal d’Esports i després d’haver llegit el Reglament voldriem sol·licitar unes respostes per part de l’Ajuntament de Barberà del Vallès en vers als següent punts: 

L’article 28 del Reglament inclós al Capítol 5 “REGLAMENT GENERAL D’ACCÉS I UTILITZACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS”  ha estat  redactat de la següent forma:

  “Article 28. Realització de filmacions o fotografies

A efectes de la normativa vigent vers la protecció de l’honor i la intimitat, no està permès la gravació d’imatges (fotografies, pel·lícules…) de qualsevol tipus en cap espai de les IEM. Excepte autorització expressa del PME.” 

IEM queda definit al reglament a l’Article 3. 

“Article3. Definició d’instal·lacions esportives municipals

S’entén per instal·lacions esportives municipals (d’ara endavant IEM) els complexos esportius, pavellons i tots els edificis, locals, camps esportius o qualsevol altre espai de titularitat municipal, en els quals el Patronat Municipal d’Esport (d’ara endavant PME) autoritza la pràctica o l’ensenyament de qualsevol activitat física, esport, curset esportiu  classe d’educació física. Tindran la mateixa consideració tots els béns mobles de titularitat municapal adscrtis a aquestes dependències, així com tots els edificis, terrenys, dependències i espais reservats de forma permanent al públic i a les instal·lacions de titularitat municipal destinades a l’activitat esportiva.

Les IEM definides en el paràgraf anterior són béns de domini públic afectes al servei públic. També ho són els béns mobles incorporats permanentment a qualsevol IEM perquè s’hi pugin dur a terme les activitats que li són pròpies.

Amb motiu de la celebració d’un esdeveniment esportiu, podran tenir consideració d’IEM, de forma eventual i amb caràcter extraordinari, els espais urbans i les vies públiques, i es regiran sempre pel que disposa aquest reglament en allò que hi pugui ser d’aplicació” 

L’article 18.1 de la Constitució Espanyola diu: “Es garanteix el dret a l’honor, a la intimitat i a la pròpia imatge”.

Aquests drets queden regulats mitjançant la Ley Orgánica 1/1982, de 5 de mayo, de Protección Civil del Derecho al Honor, a la Intimidad Personal y Familiar y a la Propia Imagen. En la Llei Orgànica 1/1982, queda establert que el Dret a la pròpia imatge és de la persona com a entitat jurídica, i és la mateixa persona la que ha de donar autorització o no sobre la utilització de la seva imatge.

Només en determinades circunstàncies seran el Ministeri Fiscal o els Estaments Judicials els encarregats de vetllar pels drets a l’honor, la intimitat i la pròpia imatge. 

La Llei no preveu que un dret fonamental individual que afecta a les persones físiques pugui ser decidit per una Institució Local. 

L’Article 28 del Reglament regulador d’ús de les
instal·lacions esportives municipals del Patronat Municipal d’Esports de
Barberà del Vallès no permet l’enregistrament d’imatges per protegir els drets
a l’honor i la intimitat. El Patronat Municipal d’Esports s’atribueix el poder
de denegar o autoritzar un Dret Constitucional Fonamental de les persones.
 

Si la finalitat de prohibir l’enregistrament
d’imatges és garantir uns drets personals, sense que es tingui en compte la
opinió de les persones afectades i essent el PME el que decideix per aquestes,
com el PME es dóna potestat a si mateix per autoritzar aquests enregistraments
sense tenir en compte de nou la voluntat d’aquestes persones?
 

A més, aquest apartat dóna potestat  als
dirigents del Patronat Municipal d’Esports per autoritzar o denegar els
permisos per poder prendre fotografies o enregistrar imatges sense cap criteri
objectiu, podent generar actuacions arbitràries i injustes.
 

Tanmateix, les persones que poden tenir
responsabilitat en la publicació d’una imatge d’una persona són, segons el cas,
l’autor de la fotografia,  la persona que puja la imatge a internet o el
director/editor de la publicació que mostra la fotografia, però mai la
responsabilitat recau sobre el titular del lloc on s’ha realitzat aquesta.
 

De igual forma, exposar que es poden donar
multitud de casos en que tenint l’autorització expressa de la persona a ser
fotografiada no es pugui fer aquesta perquè ho prohibeix un reglament que
s’atribueix competències que no li pertoquen. 
 

Un exemple molt il·lustratiu és el d’un pare o
mare que vol fer una filmació o unes fotografies al seu fill o fills mentre
realitzen esport, ja sigui un partit de futbol, una competició d’atletisme o
qualsevol altre activitat  i no ho pugui fer en compliment al reglament.
Com pot prohibir un reglament que uns pares puguin fer fotos als seus fills
essent aquests els únics responsables dels seus drets? i encara més greu, com
és possible que hagi de ser el responsable del Patronat Municipal d’Esports el
que hagi d’autoritzar aquestes fotografies?
 

I un cas que es pot donar i que vulnera tot sentit
comú és el ciutadà  que faci fotografies a a un amic que li hagi
demanat que el fotografiï  prèviament al Passeig Doctor Moragas de
Barberà del Vallès durant la Cursa contra el Racisme i sigui sancionat amb
una quantitat de 750 euros.

Recordem que el article 3 del Reglament preveu que
durant un esdeveniment esportiu la via pública pot considerar-se com IEM, fer
fotos incumpliria l’article 28, tipificada a l’article 52 com una falta lleu la
qual comporta una multa de fins a 750 euros, sanció que estableix l’article 55
del règim sancionador del reglament.
 

Com es pot explicar, que es vulgui prohibir fer
fotografies a les instal·lacions esportives municipals  i la pròpia
Revista d’Informació Local de Barberà hagi publicat imatges de molt dels
nostres fills realitzant diverses activitats, sense cap tipus d’autorització
per part dels pares dels menors,  i aquestes a hores d’ara encara són
penjades a la web de l’Ajuntament?
 

Degut als punts anteriorment exposats,

SOL·LICITEM

 

Que no s’inclogui l’article 28 al Reglament
regulador d’ús de les instal·lacions esportives municipals del patronat
municipal d’esports de Barberà del Vallès
 

Que ens contesti per escrit  als sota
signants les següents preguntes:
 

  • Quina llei atribueix
    potestat a un Ajuntament per poder regular aspectes referents als drets a
    l’honor, a la intimitat i a la pròpia imatge de les persones?

 

  • Quins
    criteris es seguiran per autoritzar o denegar de forma expressa la autorització
    per enregistrar imatges?

 

  • Quan
    hi hagi un competició esportiva en les instal·lacions com s’informarà
    a tots els usuaris que no està permès l’enregistrament d’imatges?

 

  • Com
    es farà  complir aquesta norma?

 

  • Pot
    aquest reglament prohibir-nos de forma legal fer fotografies als nostres
    fills en les instal·lacions del Patronat Municipal d’Esports de Barberà
    del Vallès?

 
 

Atentament,  

NOM I COGNOMS

DNI

SIGNATURA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOM I COGNOMS

DNI

SIGNATURA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!