En Jaume Ciurana en parlà al seu bloc fa uns poc dies. Al pirulí publicitari del carrer de casa hi ha un cartell d’estètica bolxevic que també oneja a les banderetes de molts altres carrers de la ciutat amb el lema
I’m Citizen of Barcelona Nation. THE NATION OF FASHION
Subscriu el missatge l’Ajuntament de Barcelona. No cal que ens estirem els cabells ni badem els ulls i boques com salers, és l’anunci de la fira de moda urbana que Bread and Butter organitza , amb el patrimoni de l’Ajuntament, els dies 21-23 de gener a la ciutat.
L’Ajuntament sembla tenir l’objectiu, no confessat però diàfan, de situar Barcelona al mapa com una ciutat autònoma, sense connexió ni geogràfica ni cultural amb Catalunya. La confussió dels visitants estrangers davant d’aquells anuncis publicitaris deu ser majúscula, gairebé tan gran com la meva.
L’Ajuntament se sent feliç d’haver aconseguit que la ciutat formi part de les United Nations of Bread and Butter; ara la vella Barcino alliberada de les càrregus feixugues de la capitalitat catalana, és capital de la Mediterrània i nació de pa i mantega.
Els barcelonins ja tenim nació pròpia metropolitana glamurosa, “som una nació fashion” serà el nou lema de les manifestacions internacionalistes i cosmopolites de la ciutat, iuppi!, allò de Catalunya és Ruràlia pura, de pa amb oli…
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Benvolguda Carme Laura, Sembla que els multiguais de l’Ajuntament de BCN volen desterrar l’oli d’oliva mediterrani, tradicional a casa nostra des del fenicis que el van introduir, per la mentega pròpia d’altres cultures. :). Deu ser, com molt bé dius, que queda més cosmopolita ser una nació de pa untat amb mantega que de pa sucat amb oli. :D.
Manel