Cotxes i la poca sostenibilitat

coche

L’ús dels cotxes ha donat a l’ésser humà la capacitat i la possibilitat de colonitzar fins i tot les més apartades zones del globus terraqüi. En aquest sentit, els cotxes ens van permetre reduir el temps que ens prenia recórrer llargues distàncies amb els mitjans de locomoció tradicionals, les nostres pròpies cames i/o les carretes tirades per animals domèstics com els bous, cavalls o ases, així com també, els trineus tirats per gossos. No obstant això, l’ús desmesurat d’aquests invents mòbils ha generat una terrible situació al món, o millor hem de dir que, l’abús en l’ús de cotxes ha generat una situació que afecta de múltiples maneres la salut del planeta i dels éssers que habitem en ell, destruints en part la poco sostenibilitat que quedava a la ciutat.

Evolució del mercat Dièsel-gasolina a Espanya 2006-2016:

evolucion coches

La indústria automobilística ha generat una revolució en la manera de vida de l’home, la qual ha estat, al seu torn, partícip de la degeneració de les condicions naturals del món, en les quals es va desenvolupar la vida, i sense les quals, aquest procés es torna cada vegada més difícil i dolorós.

En la següent gràfica tenim l’emissió de partícules de fuita en 45 models revisats en el EcoTest ADAC 2016: en groc cotxes de gasolina d’injecció indirecta, en taronja gasolina d’injecció directa, en blau cotxes diésel i en vermell un cotxe a gas natural comprimit (GNC)

grafica coches
Es constata que dels 15 models de cotxes de gasolina revisats, 14 compleixen amb els límits actuals d’emissió de partícules, però tan sol 4 serien capaços de complir el següent nivell de la norma anticontaminació Euro 6, el 6c, obligatòria en els cotxes nous a partir de setembre de 2017.

Encara que els resultats poguessin semblar bons, doncs gairebé tots compleixen, la realitat no és tan encoratjadora: resulta que hi ha 13 models que emeten més partícules que els 26 models diésel que tambien s’han revisat.

A partir de la construcció i venda massiva d’aquest invent (el cotxe), el món va començar a rebre deixalles i males noticias que, no li és possible manejar per si solament, ja que els mateixos, no han estat generats per cap ens natural, les deixalles del qual siguin fàcilment biodegradables, encara que sigui l’home, qui sí forma part de la naturalesa, qui ha contribuït com a principal impulsor de la indústria de la fabricació i venda de cotxes.

En utilitzar, l’ésser humà, diferents tècniques de manipulació de les propietats físiques i químiques de la matèria, per produir les peces que conformen l’estructura del cotxes, així com, les substàncies necessàries per donar-li mobilitat activa a l’instrument, els productes d’aquestes equacions no poden retornar-se al curs de degeneració i regeneració de les matèries terrestres. Aquest tipus de materials sol agrupar-se sota el nom de productes i/o materials sintètics, sent molt nocius per a la naturalesa si no són tractats adequadament.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *