Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 d'octubre de 2018
0 comentaris

Tendències SEO que dominan en 2018

 

Tendencies que predominen aquest any

1. Cerques por veu.
2. Index Mobile First, fonamental perquè Google et valori la web.
3. L’experiència d’usuari té cada vegada més importància.
4. Continua el linkbuilding.
5. Importància de la seguretat SSL.

 

1. Cerques per veu

Segons un estudi publicat per Statista el maig de 2017, els espanyols passem una mitjana de 2 hores i 11 minuts al dia navegant a través dels nostres dispositius mòbils. Aquesta tendència sembla que ja no té volta enrere i implica una sèrie de canvis als que hem d’adaptar.

Tot i que encara predominen les búsquedas tradicionals, un 20% del total de cerques a través d’un telèfon intel·ligent ja es realitza per veu i sembla que això només és el principi.

Contingut, imatges, vídeos i ara les cerques per veu. Tot compte per SEO.

Quan realitzem una recerca a través d’un assistent virtual com  Microsoft o Siri d’iOS, no té res a veure a  quan introduïm la nostra consulta al cercador de google  escrivint lo que necessitem. Mentre que en el cercador de Google escrivim “Restaurants Oviedo”, en un assistent de veu optem per cadenes de paraules més llargues com “On puc menjar a Oviedo?”

Consells per adaptar el teu SEO a les cerques per veu

Per lo tan es necessari adaptar la nostra estratègia SEO:

Céntrat en termes longtail: Normalment les cerques per veu , utilitzen cadenes de paraules més llargues, així que simplement pensa en com parla la gent de forma natural i crea contingut a partir d’això.

Preguntes freqüents:Una altra estratègia és crear una pàgina d’Ajuda o Preguntes freqüents que ajudin a utilitzar aquestes paraules clau longtail.

Un truc? Fixa’t o anota què et pregunten els teus clients quan et truquin per telèfon i crea preguntes i respostes en base a això.

Incorpora dades estructurades: Ajudaran als robots de Google a entendre la informació mitjançant l’ús d’etiquetes o anotacions que descrigui i enriqueixi el seu contingut.

Disseny sensible: Si adaptas la teva estrategia SEO a les cerques per veu també hem de adaptar la nostre web als dispositius.

No és cap secret que Google valori positivament les webs que estan preparades per a dispositius mòbils. De fet va llançar una nova iniciativa, les pàgines en AMP amb l’objectiu d’oferir una experiència millor per als usuaris que naveguen a través del mòbil.

Imatges: Fins ara, Google evaluaba  l’experiència d’usuari en base a la versió web de l’escriptori, però ha canviat. Google acaba de llançar un nou algoritme: Mobile First Index. És una nova forma d’indexar pàgines web que començaran a funcionar aquest 2018 amb l’objectiu de prioritzar els llocs sensibles davant els que no ho són.

Si el teu web no té versió mòbil, és el moment de posar-te-hi amb això; Ja no hi ha alternativa! En canvi, si ja ho tens, no et relaxis perquè encara queda molt treball per fer.

Ja no n’hi ha prou amb oferir un lloc que s’adapti a totes les pantalles, heu d’optimitzar la vostra web per oferir una experiència d’usuari positiva als usuaris que utilitzen mòbils. En altres paraules, tingueu cura de la usabilitat de la versió mòbil, que els temps de càrrega siguin mínims, procura no tenir elements que compliquin la navegació i, no oblideu-vos, tingui cura del contingut de la vostra web.

L’experiència d’usuari (UX) sempre ha tingut rellevància a nivell de SEO, però que segueix guanyant importància cada any que passa.

El principal objectiu de Google és mostrar als seus usuaris el contingut que estan buscant i que poden interactuar amb la pàgina. Si un usuari arriba al vostre lloc web, però no es queda temps en ella,Google interpreta que la vostra web no és rellevant i preferirà deixar-la per a les últimes posicions.

Importància de la seguretat SSL:Fa un any que Google va començar a marcar les pàgines en HTTP com a no segurs, per lo que perjudica a les pàgines web que encara no tenen un SSL.

La seguretat és un aspecte fonamental per millorar les posicions en el rànquing de Google. Per això és tan important tenir un SSL a la web. No només ofereix seguretat i garanties de l’autenticitat de la teva pàgina, sinó que segur que estaràs protegint la seguretat i la privacitat dels teus clients i ells ho valoraran.

Font del article:seowebconsultora judith sauch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!