Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 de gener de 2019
0 comentaris

¿Qué es el amp?

 

AMP (Accelerated Mobile Pages) és una iniciativa de codi obert promoguda per Google juntament amb un gran nombre de mitjans de tot el món i altres socis tecnològics. Conscients que el trànsit des de dispositius mòbils fa temps que és superior al d’ordinadors d’escriptori i que en ocasions la navegació des de dispositius mòbils pot ser frustrant per a l’usuari a causa que els llocs no sempre estan correctament adaptats per a ells, AMP neix amb l’ objectiu de millorar la velocitat de càrrega de les pàgines web per a mòbils.

 

La recepta que fa servir AMP per millorar el rendiment de les pàgines web per a mòbils es basa principalment en els següents elements:

AMP HTML: es tracta d’una tecnologia basada en web components amb l’objectiu de generar pàgines web més lleugeres d’HTML. L’ús d’HTML està restringit a les etiquetes permeses en l’especificació, algunes d’elles tenen el seu equivalent com l’etiqueta imgque passa a ser img-amp però en altres casos com object o frame estan prohibides.

AMP JS: igual que passa amb el punt anterior, la plataforma proveeix dels recursos JavaScript necessaris perquè els components d’AMP HTML funcionin. En aquest sentit AMP restringeix l’ús del JavaScript a les seves llibreries.

Ús de caixets: l’ús dels CDN del propi projecte permet que aquest tipus de servidor obtingui les pàgines AMP, validi que la seva implementació és correcta i en cas afirmatiu guardi la resposta per servir-lo al usuari de forma òptima. La validació implica que no es faci ús de recursos externs ja que el que es pretén és que tots els recursos es serveixin des del mateix origen mitjançant HTTP 2.0.

Encara que aquesta idea pugui semblar una evolució de les pàgines adaptades per a mòbils que tots coneixem, la idea més enllà perquè es fa servir l’ús dels CDN del projecte per escorcollar el contingut i servir-lo des d’allà, a més que la implementació ha de seguir unes normes més estrictes fent ús dels components que ofereix el projecte AMP.

¿Quin es el objectiu?

Recordem que l’objectiu de tot això és oferir pàgines més senzilles i optimitzades perquè la resposta a l’usuari des de dispositius mòbils sigui més àgil. Per aconseguir això es fa ús de tècniques d’implementació WPO.

JavaScript asíncron: només podem fer ús de scripts asíncrons. Recordem que el codi JavaScript pot bloquejar la construcció del DOM i això retarda el renderitzat de la pàgina, el que es tradueix en una major sensació de lentitud de la pàgina.

Mida d’elements estàtics en l’HTML: AMP desacobla la capa de presentació de la descàrrega dels recursos estàtics necessaris per completar-la. Dit d’una altra manera, primer descarrega tot l’HTML i després els recursos necessaris com imatges, fonts, etc. AMP necessita que s’especifiqui la mida dels recursos estàtics en l’HTML per ser capaç d’optimitzar la seva càrrega.

Les peticions externes estan prohibides: no està suportat l’ús d’extensions externes que a causa de les trucades addicionals i JavaScript associat poden endarrerir el renderitzat de la pàgina. Per extensions concretes com lightbox, sliders o inserir vídeos, AMP compta amb elements específics per a alguns d’ells.

Tot i la senzillesa i les restriccions, AMP HTML ofereix etiquetes per inserir un bon nombre d’elements que enriqueixen el contingut com imatges, vídeos o anuncis de xarxes suportades per aquest tipus d’implementació. A més se segueixen desenvolupant nous components que possibilitaran l’ús de noves funcionalitats.

Agencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!