Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 de maig de 2019
0 comentaris

Perfil de un consultor de Marketing digital

Funcions d’un Consultor de Màrqueting Digital.

I quines són les funcions que hauria de dominar un consultor de Màrqueting Digital?

Doncs la veritat és que hauria en teoria de poder dominar bastants àrees.

O almenys conèixer com funcionen, perquè així tingui una perspectiva més clara del que pots esperar quan et planteges contractar aquest tipus de serveis.

De vegades, tenir una idea sobre el que fa un consultor de màrqueting digital t’ajuda a plantejar-te millor què esperar d’aquest professional, i com enfocar el treball conjunt.

Per a mi les funcions d’un consultor de màrqueting són les següents:

1) Presentar propostes de màrqueting a clients potencials
El consultor de màrqueting freelance també ha d’aconseguir els seus propis clients pel que haurà de crear el seu propi embut de vendes que normalment acabarà amb una presentació de la proposta de màrqueting a l’empresa.

En aquesta presentació haurà de proposar totes les fallades que ha trobat i si l’empresa decideix contractar a consultor de màrqueting digital, haurà de preparar les accions que portaria a terme per corregir la situació.

2) Fer una auditoria del Negoci
El primer que deuria fer un consultor o una consultoria de màrqueting digital és dur a terme una auditoria i una anàlisi completa del teu negoci i de la competència per conèixer quina és la teva situació actual.

3) Definir el teu buyer persona
Un dels principals problemes a què s’enfronten els negocis és que no han definit al seu públic objectiu de forma correcta.

I això es tradueix en que realitzin grans inversions de diners en accions que no estan optimitzades i per tant això es tradueix en una pèrdua de diners.

L’especialista en màrqueting digital ha d’ajudar al seu client a definir qui és aquest buyer persona partint d’una sèrie de paràmetres.

4) Dissenyar l’estratègia de màrqueting digital de l’empresa
A més d’analitzar què està funcionant i què no ho està fent en l’empresa, moltes vegades també haurà de definir l’estratègia de màrqueting digital que seguirà l’empresa.

Per a això, haurà d’analitzar els processos interns i externs de l’empresa amb l’objectiu d’aconseguir les millors sinergies possibles.

5) Analitzar els processos interns i externs de l’empresa
En altres ocasions, l’estratègia de màrqueting falla perquè no hi ha una connexió i comunicació interna coherent entre els propis departaments de l’empresa.

Per això, també haurà d’analitzar quins són els processos que se segueixen i també determinar si es pot automatitzar algun d’ells per millorar l’eficiència de l’empresa.

6) Implementar l’estratègia de màrqueting
Dissenyar no és el mateix que implementar, moltes empreses decideixen contractar una consultoria de màrqueting digital per a que els dissenyi l’estratègia que han de dur a terme però són ells mateixos els que s’encarreguen d’executar-la.

Però en altres ocasions, les empreses a més de contractar el disseny, també necessiten que es dugui a terme la seva implementació per desconeixement o per manca de recursos.

7) Mesura i reporting
Finalment, (i no per això menys important, més aviat tot el contrari) haurà de supervisar que les estratègies i accions que s’han dut a terme han servit perquè l’empresa aconsegueixi assolir els objectius fixats.

Per a això, també li haurà de presentar el reporting als seus clients amb les mètriques i els KPI en màrqueting que s’hagin aconseguit.

Que un servei com a consultor de màrqueting digital hagi de conèixer i tenir totes aquestes funcions, no vol dir que hagi de recaure en una única persona.

Ja que pot ser que aquesta figura col·labori amb altres professionals per així poder oferir una consultoria completa i més professional.

Igual que no sempre és necessari contractar tots els serveis, molt sovint no es necessita treballar de la mateixa manera amb totes les empreses.

N’hi ha que necessitaran ajuda puntual, però també els que necessiten un assessorament més gran i prolongat.

agencia seo barcelona agencia marketing digital

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!