Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de febrer de 2021
0 comentaris

Marketing aplicat a la estética

Passos Per Crear un Pla de Màrqueting Per a la teva Centre de Bellesa

Els constants canvis de mercat han deixat seqüeles en com una empresa s’estableix en el mercat i per als centres d’estètica l’assumpte no és diferent, molt menys ara que tots estem embolicats en tendències que apunten cap a la digitalització de les empreses (xarxes socials, pàgines web).

Si estàs buscant estendre teu abast i senzillament vols començar un negoci que impliqui embellir, et vam mostrar com fer un pla de màrqueting per a un centre d’estètica:

PAS 1: Estudia el teu mercat
És el pas més complicat perquè es tracta de conèixer perfectament tot el que, d’alguna manera, influeix en el desenvolupament del teu centre d’estètica. Llavors, en primera instància has de respondre a aquestes preguntes:

En quina etapa està el meu centre d’estètica?

Estàs en crisi, creixement o estàs iniciant? D’acord a cada etapa, pots crear una estratègia de màrqueting diferent. Perquè, per exemple; si aquestes en creixement o en crisi, pots generar plans que et permetin captar nous clients. Això pot ser mitjançant promocions en certs tractaments de bellesa o generar combos.
Quina és la valoració dels teus actuals clients?
Qui és la teva competència? Sobretot si els tens en la teva mateixa localitat. Això vol dir que tens totes les possibilitats de tenir fuga de clients.
Quins el valor afegit de la teva perruqueria? Per exemple ¿El tractament de Velashape és distingit, amb alta tecnologia i amb resultats més ràpids que un altre centre d’estètica?
Què és tendència just ara? Això pot abastar des d’un tractament de bellesa que està en voga, fins a les Xarxes Socials que més benefici t’aporta a l’hora de promocionar el teu serveis. És a dir, tot el que et pot ajudar a marcar pauta en el mercat.
En realitat, has de respondre moltes preguntes que t’ajudaran a determinar on ets parada actualment. Saber-ho i conèixer perfectament cada punt, et permetrà avançar.

Els especialistes en màrqueting recomanen, sovint, aplicar una anàlisi FODA, perquè és la manera més senzilla de conèixer les teves fortaleses, oportunitats, debilitats i amenaces.

Cadascun d’aquests ítems et permeten conèixer, a detall, cada aspecte que influeix en el creixement o estancament del teu centre de bellesa.

Un dels factors de major profit d’una anàlisi FODA és que, a el conèixer les amenaces, debilitats i oportunitats, tens el chance de crear plans preventius.

Per exemple: Suposant que una de les teves debilitats és que no comptes amb el pressupost per comprar els equips per aplicar els tractaments, pots pensar en la idea d’optar pel lloguer d’aparells estètica.

El mateix passa amb les amenaces, si et dones compte que el preu de el cost un tractament de bellesa com, per exemple, depilació definitiva, la competència la té més econòmic, pots crear oportunitats per generar nous clients amb la creació de plans de finançament per que el tractament sigui pagat per parts.

Així, guanyes diners i crees comoditat de pagament per a aquells clients que han decidit confiar en el teu centre d’estètica ¿No et sembla?

En poques paraules, estudiar l’entorn, reconèixer les falles i oportunitats és un pas imprescindible perquè és el que t’ajudarà a crear un pla de màrqueting que et garanteixi l’èxit de centre de bellesa. Has veure-ho com un pla preventiu per calcular bé els passos que vas a donar en qüestió de màrqueting.

Pas 2: Reconeixement de el públic objectiu

El públic objectiu no és més que la representació de l’consumidor ideal a el qual el teu centre d’estètica apunta.

Per l’estil de l’negoci podríem concloure que els teus potencials clients poden ser dones entre 30 a 50 anys (o potser una mica més), que volen perfeccionar o millorar alguna part del seu cos; pot ser el seu cabell (si tens perruqueria inclosa) glutis, cames, abdomen, braços, etc.

De fet, podríem incloure algun segment de cavallers, doncs, darrerament aquests també s’interessen per lluir bé, saludables, més joves i amb una aparença gairebé perfecta. De manera que pots pensar en aquells cavallers de 35 a 45 anys d’edat. O en general en homes i dones de 20 a 50 anys d’edat, en cas d’oferir servei de depilació definitiva.

Per l’estil del teu negoci, tens un target bastant ampli. Un assumpte que sol impedir millorar el servei als teus clients perquè tens un públic molt ampli i és gairebé impossible conèixer i satisfer totes les necessitats.

Per crear un pla de màrqueting per al teu centre d’estètica que sigui reeixit i atregui clients, la recomanació és que tractis, en la mesura del possible, d’abastar un target més tancat. És et permetrà personalitzar el servei i atendre’l de forma gairebé exclusiva i, com ja deus saber-ho, l’exclusivitat és un plus en aquest tipus de negocis.

Pas 3: Estableix les estratègies de màrqueting

Fem un ràpid repàs Saps què és màrqueting? El màrqueting és la ciència de treballa sobre tècniques de venda per millorar la comercialització d’un producte. En poques paraules, és l’art de saber vendre basat en les actuacions d’un mercat.

Llavors, generar estratègies de màrqueting, bàsicament, és crear mecanismes que permetin que tant el teu centre de bellesa com els serveis que prestes a ell puguin ser fàcilment reconegudes per el teu públic objectiu.

Però el màrqueting no només busca que el teu negoci sigui reconegut, també t’ajuda a fidelitzar clients. Llavors, quan parlem d’estratègies de màrqueting, ens referim a aquestes tècniques que t’ajudaran a aconseguir clients i fidelitzar-los.

Idees per a estratègies de màrqueting i vendes

Una estratègia de màrqueting pot ser, per exemple, que baixis el preu de la depilació definitiva, així com la creació de plans de finançament que hem esmentat anteriorment. Pren aquests dos exemples i guia’t per crear estratègies que promoguin les vendes.

També pots valer-te de les Xarxes Socials. Ja has de saber que són un excel·lent mitjà de comunicació directa amb els clients. Crea, per exemple, sortejos. Això en màrqueting es diu gamificació.

Es tracta d’emprar el joc per promocionar un producte o servei. En el teu cas, pot servir per donar a conèixer aquelles promocions de temporades. Fixa’t, a l’Argentina, just ara, és estiu. Els centres d’estètica des de l’estació passada poden estar generant clients; preparen els seus cossos perquè puguin lluir-lo esvelt durant les vacances d’estiu.

El que et volem dir és que les estacions de l’any poden ser part de la teva estratègia de màrqueting. Pensa en com aprofitar-les per crear estratègies de venda. També pensa en aquelles dades psicogràfics que vas poder extreure dels teus clients per generar estratègies de vendes personalitzades.

No podem establir una sèrie d’accions recomanades, perquè aquestes depenen moltíssim de l’estudi de l’entorn i del teu públic objectiu. El compendi d’estratègies has pensar-les i crear-les tu amb el teu equip per generar solucions eficients.

Pas 4: Estableix un pressupost

El pressupost és un tema bastant polèmic, perquè la creació i implementació d’un pla de màrqueting per a un centre d’estètica no és gratuït. És a dir, crear el document que et guiés pròximament si és gratuït, però posar en pràctica tècniques de màrqueting i vendes no ho és.

Per exemple: crear un pla de finançament perquè el client pagui en còmodes quotes els tractaments de bellesa, pot suposar un risc per al negoci. El client pot aplicar-se el tractament, pagar les primeres quotes i abandonar el pla. Una situació que provoca pèrdues i fuga de capital de centre de bellesa, això sense comptar el desajust en el pagament dels serveis (energia, aigua), pagament de personal, etc.

Llavors, per evitar aquest tipus de complicacions, és recomanable establir un pressupost inicial i jugar amb ell per posar en pràctica les estratègies de vendes sense comprometre l’estabilitat econòmica de centre d’estètica. Estudia quines tècniques pots aplicar des de l’inici i com aquest pot atraure possibles clients. Si ets bona amb els números, això no serà problema per a tu.

Pots crear un quadre en excel establint les estratègies de màrqueting i quant et costarà cada acció. Així vas portant el control de cada tècnica a fi de determinar posteriorment si estàs respectant aquest marge o t’has passat.

Per últim medir resultats.¿Vols un pla de marketing per a la teva empresa com el que hem fet per el nostre client?= https://barcelonarinoplastia.com/ 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!