Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de gener de 2019
0 comentaris

La tecnologia blockchain

La tecnologia blockchain -coneguda per ser la que està darrere de les criptomonedas- té una infinitat d’aplicacions que van més enllà del que financer. Com a concepte, es tracta d’una tecnologia basada en la descentralització de la informació, que afavoreix la desaparició d’intermediaris, posant en contacte directament a l’usuari amb la informació que aquest requereix.

Això és possible gràcies al fet que les dades són emmagatzemats simultàniament per tots aquells usuaris que participen de la tecnologia blockchain i, a l’descentralitzar la informació i actualitzar-simultàniament en infinitat de llocs, augmenta la seguretat: alterar aquestes dades seria gairebé impossible: si algú falsifiqués els dades en un dels registres, la discrepància amb la resta anul·laria immediatament aquesta modificació. Es tracta, per tant, d’un llibre de registre immutable.

Però, ¿quina repercussió té això en SEO segons una experta en seo barcelona con Judith sauch? La veritat és que molta i, tot i que el blockchain SEO és encara un camp en desenvolupament, el cent és que aquesta tecnologia involucra tant a desenvolupadors com a especialistes en posicionament orgànic. Tant és així que el projecte Schema treballa ja en Schema Markup per a certificats blockchain i ID d’usuari, de manera que convé contemplar el blockchain SEO entre les tendències SEO 2019.

La tecnologia blockchain crea un rastre permanent de principi a fi, el que garanteix la legitimitat del trànsit web (excloent el que procedeix de bots). Així, la classificació de les webs que facin els rastrejadors serà més precisa i fiable, en comptabilitzar únicament trànsit i interaccions realitzades per persones. Blockchain detecta mètodes de black hat SEO, reduint el frau digital. En aquest sentit, farà més fàcil als motors de cerca la detecció de compra d’enllaços, de manera que el link building realitzat de forma natural tindrà més valor. Per extensió, i en el camp dels anuncis en mitjans de pagament, la tecnologia blockchain connectarà directament a usuaris amb anunciants, eliminat la intermediació i el frau.

Poc se sap encara sobre com funcionarà el blockchain SEO respecte al bàsic. Per exemple, a l’hora de fer un estudi de paraules clau. És difícil determinar com es defineix una keyword en diferents configuracions, ja que els resultats podrien variar en funció del dispositiu, la ubicació o el mateix usuari. La desaparició dels cercadors de l’equació, en no ser necessària la intermediació, canviarà radicalment les estratègies de posicionament.

Fins a la data, tot són elucubracions, però la informació existent fa pensar que el blockchain permetrà a les empreses a competir pel públic real i no per la impressions generades, de manera que podria ser necessària una keyword strategy serà específica per a l’usuari i no per als motors de cerca. Això és un avantatge per a les marques, ja que les despeses publicitàries es focalitzaran en l’audiència perfectament segmentada: les persones que vegin l’anunci seran exactament els teus potencials clients.

De moment, convé seguir de prop l’evolució de l’blockchain màrqueting i estar a l’aguait sobre les novetats que vagin sorgint sobre la seva influència en SEO, perquè no hi ha dubte que la tindrà. Només així les marques estaran preparades per adequar ràpidament a un entorn encara avui inimaginable, però que va tenir un gran pes en el canvi de curs de les transaccions online.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!