Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

12 de setembre de 2018
0 comentaris

Què és l’AMP i com afecta el SEO

Què és l’AMP i com afecta el SEO

Tots entenem que la iniciativa AMP afecta la forma en què naveguem i posicionem a internet des del nostre Smartphone. Ara bé Sabem com funciona amb certesa? En aquest article ho descobrirem

Què és AMP?

AMP és una tecnologia que ajuda a que les pàgines web que visitem des del nostre Smartphone carreguin més ràpidament, gairebé de manera instantània.

És a dir, adequar les pàgines que posseeixen contingut estàtic a fi de rebaixar el temps de càrrega de la mateixa Com s’aconsegueix això? Bàsicament transformant el codi HTML i Javascript segons les normes d’AMP HTML i AMP JS.

A més podem aprofitar la memòria cau AMP del nostre cercador, sent el principal Google. Les sigles AMP signifiquen Accelerated Mobile Pages, o en espanyol, Pàgines per a Mòbil Accelerades.

Segurament et preguntaràs per què se centren únicament en la velocitat de les pàgines per a mòbils? Perquè són cada dia més les persones que naveguen a internet des dels seus mòbils i menys des de la seva Pc.

De fet, aquesta tendència té tanta força que els usuaris dels dispositius mòbils superen per molt el nombre d’aquells que utilitzen Pc. És tanta la seva importància, que les webs, ja no estan sent desenvolupades amb l’HTML normal sinó com AMP HTML, adaptant-se a les directrius i etiquetes d’aquest.

Com influeix AMP en el SEO de la meva pàgina?

Ja has d’estar al tant, que per a Google l’experiència de l’usuari ho és tot, per tant, espera que les web siguin útils i orientades a la satisfacció dels usuaris. Un dels elements més important perquè l’experiència de l’usuari sigui “bona” ​​és sens dubte la velocitat de la web Per què?

Doncs perquè com a usuaris som realment impacients i volem resultats a l’instant, o almenys, el més ràpid possible.

És per això, que a través dels anys, s’ha intentat millorar aquest punt, mitjançant programació avançada, servidors potents, imatges lleugeres etc. No obstant això, tots els esforços han semblat insuficients fins a l’arribada de l’AMP, la qual, Google ha estat desenvolupant i fomentant.

De fet podem veure com en els resultats dels cercadors a mòbils Google ha inclòs una icona i les sigles d’AMP. Això resulta en que aquelles web que posseeixin aquesta tecnologia ressaltin més que aquelles que no, augmentant la visibilitat i atraient més trànsit al teu lloc web. A més, aquells usuaris coneixedors del tema podran optar per aquestes pàgines AMP per obtenir una navegació més ràpida.
Com ajudarà això a millorar les mètriques de la meva pagina web?

Aquesta és una molt bona pregunta, atès que l’AMP redueix gairebé a zero el temps de càrrega de la web, els teus usuaris es trobaran satisfets amb el rendiment i rapidesa d’aquesta, fent que tornin per més i et trien a tu entre les altres opcions de la seva recerca.
Això permetrà que augmentin les recerques en el nom de la teva marca a la xarxa, el que és molt positiu a nivell de SEO, a més del fet que augmentaran els clics que ganes d’alguns usuaris a partir dels resultats a Google.

Com puc utilitzar AMP al meu lloc web?

En general l’AMP es fa servir de manera individual, si el teu lloc posseeix codi propi o feta a mida, has de dirigir-te a la documentació oficial del mateix i activar aquest codi. Per exemple: direcciondetuweb.com/post/amp/. Permetent al teu web funcionar en els dos formats, tant normal com AMP.

Ara bé Com podem fer-li saber a Google que posseïm aquesta tecnologia a la nostra web? Per això és necessari utilitzar l’etiqueta link rel = “amphtml” on col·locarem la URL del nostre lloc web que correspon amb la seva versió AMP.

Cal destacar que l’AMP funciona ràpidament, perquè s’enfoca a brindar la informació de la manera més simple i senzilla, per tant, sintetitza el codi HTML i per si això no fos suficient carrega els elements just en el moment en què són necessitats, és a dir, a mesura que avenços a través de la pàgina.

Com utilitzar AMP en la meva web amb WordPress?

Per a aquells llocs web que fan servir WordPress o algun altre CMS, resulta senzill, ja que només es necessita de la implementació d’un connector. De fet et podem recomanar dos: AMP: que funciona de manera bàsica i AMP for WP: àmplia funcionalitats de disseny, menú entre d’altres. A més, l’empresa que desenvolupa WordPress (Automatic) va crear un plugin que ajuda a configurar Google AMP.
No cal configurar res per instal·lar el connector AMP. No obstant això, aquest connector només afegeix pagines AMP a les entrades d’un bloc, però no a les pàgines com a tal. A causa de que no necessita configuració, no et permet personalitzar res.

No obstant això, l’empresa que desenvolupa WordPress, va crear un plugin per configurar Google AMP i posseir més opcions. En primer lloc has d’instal·lar el connector oficial d’Automattic (l’empresa que desenvolupa WordPress) i després el puglin AMP for WP.

Un cop fet això, aneu a la pestanya “general” de Google AMP. En aquesta pots configurar el logo i més pots introduir el codi de Google Analytics, segons aconsella la experta en seo barcelona judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!