L’aviació civil no té gaire pressa a mitigar les seves emissions de CO2. El marc per a fer-ho és un esquema conegut per les sigles CORSIA, adoptat per l’Organització Internacional de l’Aviació Civil. El podem resumir en tres punts:
En definitiva: s’adopta com a referència el nivell d’emissions més alt del sector; no es persegueix una reducció efectiva sinó una compensació de les emissions; i encara falten 10 anys perquè tingui plena efectivitat el compromís.
Afegim-hi algunes dades complementàries de la Unió Europea:
Si l’únic mecanisme d’acció és el contemplat a CORSIA, ja podem intuir que no s’assoliran els objectius, especialment quan tenim en compte que, segons dades oficials, el 85% dels esquemes de compensació de carboni no han assolit les reduccions d’emissions previstes.
Continuem fent-nos trampes al solitari. Algun dia ens adonarem que allargar un model econòmic caduc ens ha passat una factura ambiental massa elevada. Aleshores, ens preguntarem: Quins interessos hi havia al darrere? Qui s’ha beneficiat de prolongar el mal general? No hauria de ser una pregunta retòrica: algú s’haurà de fer responsable del desastre climàtic.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!