Deu fotògrafs de l’agència MAGNUM que representen diverses generacions i corrents de la fotografia documental d’ara, presenten deu treballs originals. En ells palesen com el cinema pot penetrar en la seva tasca de captació de la realitat (…)
Fotografies / films. Superposició, lligam, entre mirades, lectures, diàleg. Fotògrafs i cineastes. Fotògrafs i videoafeccionats… Una enlluernadora mostra que no et deixarà indiferent.
Abbas / Roberto Rossellini; Harry Gruyaert / Michelangelo Antonioni; Mark Power / Krzysztof Kieslowski; Patrick Zachmann / El cinema de Xangai dels anys trenta; Gueorgui Pinkhassov / Andrei Tarkovski; Antoine d’Agata / Aka Ana; Gilles Peress / Alain Resnais; Alec Soth / Wim Wenders; Bruce Gilden / Cinema negre americà; Donovan Wylie / Alan Clarke.
. Willye: objectes i fotografies de la seva família. Clarke: imatges del film Elephant.
. Gilden: films del cinema noir americà amb fotos d’ell dels baixos fons novaiorquesos.
. Soth: Fotos de sales de cinema americà abandonades. Wenders: pel·lícula sobre un projeccionista errant en 1976.
. Peress: Frankie S. en un món violent després de l’11-S. Resnais: el llibre Repérages.
. D’Agata: el fotògraf cardant a pleret, amb violència, en nits boges japoneses.
. Abbas: diari fotogràfic de la revolució iraniana. Rossellini: el film Paisà.
. Gruyaert: fotografies en diverses èpoques i punts del planeta. Antonioni: L’aventura, L’eclipsi i El desert vermell.
. Power: fotos de records dolorosos d’infantesa. Kieslowski: Amator.
. Zachmann: la diàspora xinesa al món.
. Pinkhassov: documentant la filmació d’Stalker, d’en Tarkovski.
Bella. Suggeridora. Fascinant.
. Magnum. 10 seqüències. Fins al 7 de setembre de 2008. CCCB.
El crim del caixer automàtic / El crimen del cajero automático
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Tant de bó, tots els crítics fossin com tu. Ho tindré en compte!. Felicitats anticipades pel dia de Sant Pere!.