El finançament del dèficit del sistema de transport públic a la Regió Metropolitana de Barcelona requereix unes substancioses aportacions de les Administracions. A partir de l’análisi de l’evolució de les xifres aportades cada un dels darrers deu anys per cadascuna de les administracions es poden treure conclusions molt clares.
L’aportació de l’Administració General de l’Estat ha passat de representar el 32,28%, l’any 2002 a un 22,8% aquest 2011. I la de l’Ajuntament de Barcelona del 16,78% al 11,28%. Aquests quinze punts de menys aportació d’aquests dos organismes els ha hagut de suplir la Generalitat de Catalunya.
El descens de les aportacions estatals i municipals és molt acusat els darrers tres anys. L’Estat ha passat d’aportar 173,284 milions d’Euros, el 2008 a només 133,771, enguany, el que representa una minva del 22’8%. I l’ajuntament de Barcelona ha baixat en aquest període de 89,372 a 73,171 milions, una disminució percentual del 18’1%.
A partir d’aquestes dades, es poden extreure unes quantes conclusions. La primera és que tant el govern de l’Estat, com l’Ajuntament de Barcelona no deuen considerar gens prioritària la despesa en transport públic. Quan l’alcalde Hereu fa l’home tot reivindicant la continuïtat de les obres de la línia 9 del metro, deu estar tapant la pròpia incompetència d’allò que la institució que presideix no fa. Predicar una mobilitat sostenible i rebaixar tant substancialment els recursos que hi dedica no sembla gaire coherent.
I, el mateix pot afirmar-se del govern de l’Estat. Des del Congrés estem farts d’escoltar la retòrica sostenibilista dels socialistes. Però, a l’hora de la veritat retallen més del 20% de la seva despesa destinada al transport públic.
Tercera conseqüència de la lectura de les dades: no sembla tampoc que la capacitat negociadora del tripartit sigués gaire apreciable: que el famós “gobierno amigo” en un tema tant cabdal com és el transport públic et retalli, any rere any, les aportacions n’és la prova del nou.
Quan els socialistes catalans parlen de polítiques socials o de polítiques ambientals cal pregunta’ls-hi el perquè del seu menyspreu al transport públic. I quan, darrera les pancartes exigeixin menys retallades, cal demanar on han amagat la descomunal tisora utilitzada contra el transport públic metropolità.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Vibram Five Fingersis a footwear company that has built a brand around barefoot running, and they provide a . . . let’s call it a foot condom, or a rubber sock that covers your foot and toes like a glove. Vibram Five Fingers outlet The barefoot feel of their shoe is supposed to promote a healthier forefoot strike and better running form, which should reduce in juries.http://www.likefives.com