MARCÚS

(@marcroca)

21 de febrer de 2011
0 comentaris

Twitter com a complement del web

Quan vam idear el web d’Escacc, amb la idea de ser un portal informatiu
sobre tendències en comunicació i indústries culturals
, vam distribuir
la informació en tres vies diferents, de major a menor importància, per
dir-ho d’alguna manera.

La idea era poder tocar tota la informació però,
veient que no tota podia prendre forma de qualitat al web, vam decidir
distribuir-la en tres nivells.

Resumidament, la informació bàsica i de
qualitat, al web, la complementària s’enviaria com a recomanació via
Twitter (si no estàs a Twitter, la pots seguir via newsletter i a la ‘home’ del web) i, en un tercer nivell, s’oferia la informació en brut (un agregador), sense passar pel sedàs de la redacció d’Escacc, només oferint les fonts d’informació amb les que treballa Escacc.

Tot plegat queda força explicat en aquest apunt: Escacc 2.0: el cicle vital d’un contingut digital.

Per tant, tenim nivell 1, web; nivell 2, Twitter; nivell 3, agregador.

Em
vull centrar en el nivell 2, els Twitters d’Escacc, des d’on difonem
(recomanem) informació d’interès que no ha d’anar o no pot anar al web (ja sigui perquè es considera info complementària, per falta de temps,…).

Els Twitters originaris d’Escacc són 3:

@escacc:
És l’espai corporatiu, mitjançant el qual la fundació entra en contacte
i informa del dia a dia d’Escacc, dels continguts del web i
d’esdeveniments d’importància.

@escacc_espaiCAT: Espai dedicat a recomanar notícies sobre l’espai català de cultura i comunicació.

@escacc_info: Espai dedicat a recomanar notícies sobre els mèdia a nivell internacional.

Amb el temps vam voler donar el pas d’internacionalització amb un Twitter en anglès: @escacc_global.

També, amb el temps, hem vist que alguns continguts de l’@escacc_info
es poden solapar amb el d’@escacc_global.

Aquesta ha estat una de els
discussions del dia. Són coses que passen. @escacc_global és el petit de
la casa, però el volem fer créixer, i no de qualsevol manera, cal
replantejar-se i tenir clar els objectius a aconseguir. En això estem,
cal posar negre sobre blanc l’estratègia a seguir. I, això farem.

Els continguts del dia:

Com a prioritari tenim una entrevista a propòsit de la nova sessió del 10 en Comunicació que celebrem aquest dimecres:

Neus Arqués: ‘Internet no és gratis, ‘paguem’ amb la nostra informació personal’

Hem publicat informació didàctica sobre una eina per optimitzar l’ús de Twitter:

Timely, una eina per analitzar i optimitzar tweets

Hem tractat noves formes de mesurar les audiències:

Nielsen mesura el consum online des de consoles i tablets

Hem aprofundit en formes de participació en mitjans digitals:

Els lectors del Washington Post tenen una nova manera de corregir el que llegeixen

I, finalment, hem creat dos actes d’agenda:

24/02: BCNMediaLab debatrà sobre el futur de les publicacions en format paper

28/02: Taller ‘Crear un web d’indústries culturals’

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!