Las al jaç

El blog de Marcel Campà

7 de desembre de 2006
Sense categoria
2 comentaris

Sóc una persona del gènere masculí

L?altre dia vaig veure a la TV un anunci que em va sorprendre. Fa 15 o 20 anys, un anunci amb un ramat d?homes sobrats de testosterona reclamant el dret a menjar hamburgueses m?hagués passat desapercebut, però en els temps actuals em va cridar molt l?atenció per la transgressió que suposa dels valors de la nostra societat de ciutadans i ciutadanes ecoverds i ecoverdes. Ho vaig comentar a la costella:

–Un anunci de mascles que mengen carn! Els fotran tots a la presó!

I bé, sembla que tinc bon ull perquè l?endemà vaig llegir a la Vanguardia una informació firmada per Celeste López amb el títol de "Sanidad pide la retirada de otro anuncio de maxihamburguesas". Celeste informa que la campanya de Burger King ha indignat la ministressa de Sanitat perquè "incita a comer porciones gigantes, lo que va en contra de la estrategia NAOS de lucha contra la obesidad". Però ?continua explicant Celeste- l?anunci també ha indignat l?Instituto de la Mujer i el PSOE perquè "supera el calificativo de machista. En él, Burger King apela a los hombres a que dejen de ingerir verduras y similares y se lancen a comer la gran whoper, al grito unánime de soy un hombre. En el anuncio no aparecen mujeres, excepto para hacer de comparsa a algún machote."


En temps de la Dictadura, quan jo era a la Universitat, els eslògans revolucionaris eren del tipus "el poble unit mai més no serà oprimit", o "policies amb banquers, estudiants amb obrers" (cal dir que, en general, s?entonaven en castellà). En la societat actual, on, com va explicar un cop Quim Monzó, un representant municipal es va referir un dia al problema de les deposicions dels "gossos i gosses", poques coses poden haver-hi més anti-sistema que una manifestació de persones del gènere masculí cridant provocativament "soy un hombre". Si, a sobre, els manifestants inciten la gent a menjar massa, gosant contravenir ni més ni menys que l?estratègia NAOS, és evident que som davant d?un problema d?ordre públic i que cal actuar amb tota fermesa.

Per sort, podem estar tranquils. Per alguna cosa serveixen els nostres impostos, i l?estat vetlla per reprimir els moviments subversius. Podem acceptar la legalització dels Latin kings -al capdavall són bons nanos- però no hem de baixar la guàrdia davant els pèrfids Burger kings.

 

PS. L?endemà d?escriure aquest paper, lleigeixo a LV una notícia titulada "Casa Tarradellas retira un anunció donde un niño se come una pizza entera". La retirada és conseqüència de la denúncia de la Asociación de Usuarios de la Comunicación, la qual "considera que el anuncio contraviene ?-agafeu-vos!– el código PAOS de autortegulación de la publicidad de alimentos dirigida a menores". Ja ho veieu, no podem confiar ni en Tarradellas. És una confabulació.

  1. Cosa que no sol passar amb altres indústries càrniques del sector.

    De tota mena ha Estats Units on l’obessitat és un problema greu, ha prohibit la utilització de grases o olis vegetals hidrogenats, dificil d’eliminar per l’organisme.

    Ací una de les multinacionals a més renom com el grup Nestlé entre altres, qüasi tot ho fan amb grases hidrogenades, fins i tot els gelats.

  2. Anuncis masclistes? "encara que la dona és veisteixca de seda, dona queda", quant s’ha vist una dona menjant una animalada malament, això és de mascles?.

    No sé per què les dones solen tindre les mans tant menudes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!