10 de juliol de 2010
0 comentaris

El Cabanyal

Tenim un argument més per lluitar contra la seua destrucció!

A tot el que hi ha escrit  al voltant del Cabanyal, cal afegir que Juan Lacomba va nàixer el 8 de desembre de 1900, al Cabanyal. Tenim un argument més per lluitar contra la seua destrucció!

El llibre Poesias publicat per Juan Lacomba  l’any 1942 conté com a preàmbul una autobiografia en la que ens parla del Cabanyal de primers de segle i de la qual ara veiem un fragment:

Nací cuando acababa el primer año del siglo en el Cabañal. Por línea paterna, todos mis ascendientes son marineros; por línea materna, labradores. Valencia cara y cruz, mar y vega, me dominan, por tanto, desde la cuna.

   En los primeros años del siglo, el Cabañal no era la ciudad urbana que es hoy. Barrizales inmensos llenaban los días de lluvia las calles y las barracas, con las redes puestas a secar en sus puertas. se espolvoreaban entre las casitas con tan solo planta baja o un piso, que daban un aspecto de aldea marinera a aquel barrio de pescadores. Todavía no existía la preocupación del edificio con altura, y aunque ya los “chalets” llenaban  la zona más cercana al mar- residencia veraniega de los buenos comerciantes que vivían en el centro de valencia- aún mostraba el Cabañal su estampa inconfundible de barriada marítima. Blasco Ibáñez dará una visión perfecta de él, en su novela “Flor de Mayo”.

   Infancia vulgar. Escuela, novillos y pedreas en revoltijo, con los chicos de mi edad, hasta cumplir los doce años, ¿Nace después de esta fecha mi afición a los libros? Ignoro en qué época ni qué libro fue el primero que leí…

Juan Lacomba, va viure els primers vint-i-huit anys del segle XX, al Cabanyal. Si veiera com està ara el seu poble, estic segur que tornaria a mamprendre la poesia com arma per a lluitar contra la fera ferotge i els especuladors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!