Durant aquest any, la facturació provinent del sector de la comunicació (és a dir, els recursos obtinguts al marge de l’aportació pública dels propietaris de l’ACN: Departament de Mitjans de Comunicació [web] en un 70% i Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [web] en un 30%) s’ha disparat un 37%, a l’espera del tancament definitiu de l’exercici. La xifra rècord del milió d’euros de facturació gràcies a l’increment del 23% del nombre d’abonats s’entén, en part, per la política de complicitat i sinèrgies que l’ACN ha establert i reforçat durant el 2008 amb entitats del sector com l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) [foto], l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta (ACPG) [foto] i l’Associació Catalana de Municipis (ACM) [foto], a part d’una intensa agenda de contactes per difondre l’agència arreu [àlbum al Flickr], especialment en l’ambit universitari [foto], professional [foto] i empresarial. L’èxit d’aquest 2008, però, tampoc no s’entendria sense la implicació i la dedicació dels treballadors i treballadores de l’ACN, als quals cal reconèixer l’esforç i la professionalitat.
Durant l’any que ara s’acaba, l’ACN ha augmentat la seva presència i visualització [Trípodos: Agència Catalana de Notícies: un model de periodisme multimèdia] a les portes del desè aniversari, que se celebrarà durant el 2009. L’ACN es va inaugurar a Girona el 17 de setembre de 1999: Jordi Pujol remarca importància identitat en l’ús de noves tecnologies. Precisament fa pocs dies vam tenir ocasió de fer-ne memòria amb el President Jordi Pujol [foto] al seu despatx oficial.
La setmana passada vam celebrar una trobada interna a Barcelona amb una seixantena de treballadors i col·laboradors de l’ACN vinguts d’arreu del país, presidida pel secretari de Mitjans de Comunicació i president de l’empresa pública, Carles Mundó, en què vam fer balanç de l’any i vam apuntar els reptes del futur més immediat. En aquest sentit, la incorporació fa pocs dies d’Emili Mata com a nou gerent de l’empresa [Comunicació21: Emili Mata, nou gerent d’ACN] servirà per mantenir i impulsar el creixement comercial, intensificar la relació amb els clients i posar les bases en clau interna per a l’ACN dels propers anys, que seran apassionants i decisius per al projecte d’agència pròpia del país, una agència moderna, arrelada al territori i compromesa des dels seus orígens amb la innovació tecnològica.
Vilaweb: L’Agència Catalana de Notícies incrementa el nombre d’abonats un 23% durant el 2008
Directe: L’Agència Catalana de Notícies incrementa el nombre d’abonats un 23% durant el 2008
Comunicació 21: La crisi no afecta ACN i tanca l’any amb un increment d’abonats del 23%
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Una bona notícia pel país i per tu i el teu equip.
Bon any,
Pere Meroño